خبرگزاری کار ایران

سرشار دوباره رییس انجمن قلم شد

در جلسه هیات مدیره جدید انجمن قلم ایران، محمدرضا سرشار همچون دو دوره گذشته به عنوان رییس انجمن قلم ایران برگزیده شد.

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه نهمین هیات مدیره انجمن قلم ایران با حضور هفت عضو منتخب آن، شنبه 25 مهر در محل دفتر این انجمن واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی برگزار شد.

در این نشست، پس از ارزیابی اعضا از مجمع عمومی برگزارشده در چهارشنبه هفته گذشته و خواندن بندهایی از اساسنامه انجمن که مربوط به جایگاه و و ظایف هیات مدیره، رییس، نایب رییس، دبیر و خزانه‌دار است، با رای مخفی، اعضا به انتخاب چهار نفر از میان خود برای تصدی مسئولیت‌های مذکور پرداختند.

همچون دو دوره گذشته، محمدرضا سرشار به عنوان رییس، محسن پرویز به عنوان نایب ربیس و سخنگوی انجمن، راضیه تجار به عنوان دبیر و عباسعلی براتی‌پور به عنوان خزانه‌دار برگزیده شدند.

از میان ۱۳ نفر داوطلب عضویت در هیات مدیره هفدهمین مجمع عمومی عادی انجمن قلم ایران که چهارشنبه ۲۲ مهر برگزار شد، شش نفر از اعضای هیات مدیره سابق به همراه رضا اسماعیلی برای عضویت در هیات مدیره این دوره انتخاب شدند.

دو عضو دیگر حاضر در این جلسه عبارت بودند از رضا رسولی و کامران پارسی‌نژاد شیرازی.

هفدهمین مجمع عمومی انجمن قلم ایران چهارشنبه ۲۲ مهر برگزار شد. در این مراسم محمدرضا سرشار رییس هیات مدیره ضمن گفتن خیرمقدم به حاضران و اعلام برنامه به انتخاب اعضای هیات مدیره موقت برای اداره جلسه با رای مستقیم اعضا پرداخت و ضمن اعلام بخش‌های مختلف برنامه این مجمع، اداره جلسه را به هیات مدیره پنج‌نفره موقت (دکتر جلیل عرفان‌منش، رییس، محمدرضا اصلانی نایب رییس، سهیلا راجی کاشانی، منشی، محسن بغلانی و سیداحمد میرزاده، ناظران اول و دوم) سپرد.

آن‌گاه راضیه تجار دبیر همه دوره‌های گذشته انجمن به خواندن گزارش عملکرد هیات مدیره در سال کاری گذشته پرداخت.

سپس عباسعلی براتی‌پور، خزانه‌دار به ارائه گزارش عملکرد مالی انجمن در سال کاری گذشته پرداخت و با توجه به این‌که با گذشت کمتر از نیم ساعت از آغاز مراسم، مجمع عمومی به حدنصاب رسیده بود تراز مالی سال آتی را با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل عرضه کرد که با رای‌گیری مستقیم رییس هیات مدیره موقت این تراز به تصویب جمع رسید.

پرداخت حق عضویت اعضا به مبلغ 40هزار تومان از دیگر موارد مصوب این نشست بود. در این هنگام دکتر محسن پرویز، نایب رییس هیات مدیره با ذکر این مقدمه که انجمن از سوی اداره رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد موظف شده است که اساسنامه خود را در چارچوب تیپ عرضه‌شده از سوی این اداره تنظیم کند و این کار باعث تغییراتی در اساسنامه فعلی انجمن شده است، به خواندن اساسنامه انجمن در شکل جدید آن پرداخت که پس از رای‌گیری، اساسنامه جدید مورد تصویب جمع قرار گرفت.

معرفی دودقیقه‌ای داوطلبان نامزدی هیات مدیره و بازرسان _ که بیشتر و گاه کمتر از این زمان را به خود اختصاص می‌داد _ بخش دیگر این مجمع بود.

نامزدهای هیات مدیره علاوه بر هفت نفر اعضای هیات مدیره سابق عبارت بودند از مصطفی زمانی، یوسف قوجق، علی‌اکبر والایی، احمد عربلو و رضا اسماعیلی

نامزدهای بازرسی عبارت بودند از محمدعلی گودینی، سهیلا عبدالحسینی، علی‌الله سلیمی، سهیلا علوی‌زاده، فرحناز سهرابی‌نژاد، مهدی قیصری و میثم نمکی آرانی _ که غایب بودند _ و علیشیر رضایی میرقائد.

در پایان رای‌گیری و سپس شمارش آرا انجام شد که در نتیجه افراد ذیل با اخذ آرای بیشتر انتخاب شدند:

سرشار با ۱۱۵، پرویز با ۱۰5، تجار با ۷۹، براتی‌پور با ۶۶، اسماعیلی با ۶۱، رسولی با ۵۵ و پارسی‌نژاد با ۵۱ رای به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره، و پاک‌آیین با ۴۹، عربلو با ۴۵ و زمانی با ۴۰ رای به عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره انتخاب شدند..

در بخش بازرسان گودینی با ۸۴، سلیمی با ۷۲ و عبدالحسینی با ۶۳ رای به عنوان بازرسان اصلی، و علوی‌زاده با ۴۳ و سهرابی‌نژاد با ۲۷ رای به عنوان بازرسان علی‌البدل برگزیده شدند.

کد خبر : ۳۱۴۳۶۰