خبرگزاری کار ایران

پایان داوریِ مرحله‌ اول جایزه شعر شاملو در نیمه‌ اول آبان

کتاب‌ها به تدریج به دست داوران رسیده و اکنون در حال بررسی هستند. تا پایان نیمه‌ی اول آبان ماه، داوران مرحله‌ی اول نظر خود را اعلام می‌کنند.

حافظ موسوی (دبیر جایزه‌ی شعر شاملو) با اشاره به اینکه داوری از 16 شهریور ماه شروع شده است؛ به خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون 145 عنوان کتاب به دست ما رسیده که تعدادی از آن‌ها متعلق به سال 92 و تعدادی از آن‌ها نیز متعلق به سال 94 هستند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه داوری، تنها روی آثار منتشر شده‌ی سال 93 انجام می‌گیرد؛ باقی کتاب‌های رسیده از لیست داوری حذف می‌شوند. البته ما کتاب‌هایی که تاریخ انتشارشان سال 94 است را برای دوره‌ی بعد نگه‌ می‌داریم.

موسوی با اشاره به داوریِ مرحله‌ی اول اظهار داشت: در مرحله‌ی اول سه داور داریم که شاعر و منتقد ادبی هستند و جامعه‌ی ادبی با آثارشان آشناست. این داوران می‌توانند طیف گسترده‌ای از سلیقه‌های شعری را دربرگیرند. داوریِ مرحله‌ی اول حدوداً تا نیمه‌ی اول آبان ماه به طول می‌انجامد و بیست کتاب به مرحله‌ی دوم می‌روند.

دبیر جایزه‌ی شعر شاملو افزود: در مرحه‌ی دوم، چهار داور دیگر به این ترکیب اضافه خواهد شد و تلاش ما بر این است که داوران در حوزه‌ی جامعه‌شناسیِ ادبیات، زبانشناسی و دیگر شاخه‌های ادبی فعال باشند. دلیل این تصمیم‌گیری آن است که به بعد اجتماعی و طنین اجتماعی شعر توجه بیشتری نشان دهیم و داوران تنها شاعران و منتقدان نباشند بلکه روشنفکرانی هم که به شعر اشراف دارند در داوری حضور داشته باشند.

او در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما مخاطبین گسترده‌ای را درنظر گرفته‌ایم؛ گفت: کتاب‌ها به تدریج به دست داوران رسیده و اکنون در حال بررسی هستند. تا پایان نیمه‌ی اول آبان ماه، داوران مرحله‌ی اول نظر خود را اعلام می‌کنند.

کد خبر : ۳۱۳۳۳۵