خبرگزاری کار ایران

عادل فردوسی‌پور در برنامه خندوانه چه گفت؟

عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری برنامه ۹۰ یکشنبه ۱9 شهریورماه مهمان برنامه خندوانه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این برنامه که مدت ۲ ساعت به طول انجامید عادل فردوسی‌پور در کنار رامبد جوان مجری و جناب خان عروسک برنامه لحظات شادی را بوجود آورد.

بخشی از حرف‌هایی عادل فردوسی‌پور درباره زندگی شخصی، عادات و خاطراتی که از برنامه ۹۰ دارد به شرح زیر است:

*در زمان پخش لیگ بر‌تر ایران در منزل ما همزمان چهار دستگاه تلویزیون به همراه یک رادیو و یک تلویزیون کوچک فوتبال پخش می‌کند و من همه آنها را با هم نگاه می‌کنم.

*روزهای شنبه تا سه‌شنبه به تولید برنامه ۹۰ می‌پردازم و سه شنبه در دانشگاه شریف زبان تخصصی تدریس می‌کنم و آخر هفته مشغول تماشای فوتبال هستم.

*فوتبال در زندگی من نقش زیادی دارد و حتی خواب‌هایم نیز فوتبالی است. علاقه زیادی به باشگاه لیورپول دارم و بار‌ها خواب دیدم که عضو هیات مدیره باشگاه لیورپول شده‌ام.

*هرگز در هیچ برنامه‌ای برای گرفتن پول و مسائل مالی روی سن نرفتم و برنامه اجرا نکردم زیرا فکر می‌کنم شان من و برنامه نود بالا‌تر از پول است.

*کودک درون من بسیار فعال است و من عاشق بازی کردن هستم و انگار کودک درونم هیچ وقت بزرگ نمی‌شود.

*شهرت و محبوبیت تفاوت زیادی دارد و من از محبوبیت لذت می‌برم هرچند شاید بسیاری از کار‌ها را نتوانم انجام دهم اما همیشه مردم و لطف آن‌ها را در کنار خود دارم.

*درآمد من در تلویزیون مشخص و محدود است و اگر دنبال هرکاری به جز تلویزیون می‌رفتم پول بیشتری بدست می‌آوردم اما پول اصلا برایم مهم نیست.

*دلیل موفقیت نود این است که صادقانه حرف خود را می‌زند و سعی می‌کند تا به مردم دروغ نگوید و مردم نیز آن را باور دارند.

*در طول این سال‌ها که برنامه نود پخش می‌شد برنامه‌های بسیاری بودند که از رانت و حمایت درون سازمانی و بیرون سازمان صداوسیما برخوردار بودند اما موفق نبودند زیرا سازندگان آنها به جای آنکه به فکر موفقیت برنامه خود باشند، خودشان را رقیب برنامه نود می‌دیدند و بیشتر می‌خواستند برنامه نود را از دور خارج کنند و چون نیتشان خیر نبود موفق نبودند.

*من خیلی کم عصبانی می‌شوم و زمانی که به من تهمت‌های مالی بی‌اساس و عجیب و غریب می‌زنند خیلی ناراحت می‌شوم و بهم می‌ریزم.

*یک برادر و یک خواهر دارم و ۱۰ سال از برادرم و ۸ سال از خواهرم بزرگ‌تر هستم.

*زیاد در برنامه‌های مختلف شرکت نمی‌کنم و به هیچ کنسرت موسیقی نمی‌روم.

*بار‌ها شده که پیامک‌های اشتباهی را به افرادی که نباید می‌فرستادم، ارسال کردم.

*علت موفقیت خندوانه انتقال انرژی و شوری است که سازندگان آن با تمام وجود به بینندگان خود بدون ریا و اغراق آمیز منتقل می‌کنند. آوردن خنده به خانواده‌ها کار بسیار بزرگی است و بهترین راه برای اینکه مردم به تماشای ماهواره نروند ساخت برنامه هاییی همچون خندوانه است.

*هنرهای کمی دارم و آشپزی اصلا بلد نیستم.

*کتاب زیاد می‌خوانم و ترجمه می‌کنم و تا به امروز ۲ کتاب هنر شفاف اندیشیدن و فوتبال علیه دشمن را ترجمه کردم و این دو کتاب را بسیار دوست دارم.

*متاسفانه مردم در ایران کتاب نمی‌خوانند و این کار بسیار بد است چرا باید تیراژ کتاب ۵۰۰ نسخه و یا ۳۰۰ نسخه باشد. مردم در کشورهای دیگر در مترو و اتوبوس دائم کتاب می‌خواند اما ما بیشتر از آنکه کتاب بخوانیم در شبکه‌های اجتماعی هستیم.

*وقتی ناراحتم یا حالم بد می‌شود با دوستانم حرف می‌زنم و یا سعی می‌کنم به چیزی که حالم را بد کرده فکر نکنم. سعی می‌کنم فوتبال ببینم زیرا فوتبال باعث می‌شود غصه‌ها را فراموش کنیم و فکر می‌کنم علت آنکه مردم به فوتبال علاقه دارند این است که به مدت ۲ ساعت غصه‌هایشان را فراموش می‌کنند.

 (رامبد جوان در پاسخ به این حرف عادل فردوسی‌پور گفت: فوتبال پرفورمنس خیلی خوبی است)

*از مزه ملس و ترش خوشم می‌آید.

*کارهای هیجان انگیز برای من جذاب است. مثلا دوست دارم یکباردر هواپیمایی باشم که در حال سقوط است اما دوست دارم به صخره بخورم و سریع بمیرم و مرگم طولانی نباشد.

*تعداد پیامک‌های برنامه ۹۰ هیچ تاثیری در دستمزد من ندارد و درآمد حاصل از آن‌ها و همچنین حامی مالی برنامه مستقیم به حساب شبکه سه واریز می‌شود و دستمرد من براساس قرارداد و به صورت دقیقه‌ای محاسبه و پرداخت می‌شود.

*بار‌ها با موتور سیکلت و با موتورهای مسافرکش سر برنامه رفتم و این تجربه نشان داده که تصور کنم مرگ با موتور دردناک‌تر از مرگ بر اثر سقوط هواپیما است.

*پدر و مادرم را بسیار دوست دارم و مانند همه که فکر می‌کنند بهترین مادر دنیا را دارند من هم مادرم را خیلی دوست دارم.

در این برنامه فردوسی‌پور با رامبد جوان پینگ پونگ، حلقه و سنگ کاغذ قیچی بازی کرد.

کد خبر : ۳۱۲۵۴۲