خبرگزاری کار ایران

تعرفه غرفه‌های نمایشگاه مطبوعات اعلام شد

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت: با توجه به افزایش ۵۰ درصدی در مرحله پیش ثبت نام نمایشگاه مطبوعات، احتمال کاهش متراژهای درخواستی رسانه‌ها وجود دارد.

 به گزارش ایلنا، مهران عباسی انارکی با بیان این مطلب افزود: با توجه به فضای محدود شبستان اصلی مصلای تهران و افزایش درخواست‌های حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، موضوع انتقال بخشی از نمایشگاه به طبقه دوم و یا کاهش متراژهای درخواستی در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه و با حضور نمایندگان شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات در دست بررسی است و متراژ و گروه رسانه‌ها از طریق پیامک، به آن‌ها اعلام خواهد شد.

مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین به ارائه آخرین آمار ثبت نام کنندگان در مرحله پیش ثبت نام نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بدون احتساب بخش‌ «روابط عمومی سازمان‌ها، تشکل‌های مطبوعاتی و کسب و کار مرتبط و سایر»، حدود ۴۵۰ رسانه بخش خصوصی و حدود ۱۵۰ رسانه متعلق به بخش دولتی یا عمومی با متراژ درخواستی ۱۲۴۰۰ متر مربع تاکنون مراحل پیش ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند.

به گفته قائم مقام نمایشگاه مطبوعات، مساحت مفید شبستان اصلی برای واگذاری به رسانه‌ها، حدود ۱۰ هزار متر مربع است.

عباسی همچنین با اشاره به شرط حضور رسانه‌ها در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات که از دو ماه قبل به همه رسانه‌ها اعلام شده بود، افزود: حدود ۶۰ رسانه نیز به علت عدم ثبت مجوز قدیمی در سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh. ir) با مشکل مواجه هستند که به آن‌ها اعلام شده در صورت رفع نشدن مشکل، ثبت نامشان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

قائم مقام بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات همچنین از تعیین تعرفه نهایی غرفه‌ها در شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم شورا، غرفه‌های بخش خصوصی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به عنایت ویژه ستاد برگزاری نمایشگاه به رسانه‌های بخش خصوصی، در خصوص تعرفه غرفه‌های بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات اضافه کرد: امسال هزینه دریافتی برای غرفه‌های ۱۲ و ۲۴ متری بخش خصوصی از مبالغ سال گذشته نیز کمتر است.

کد خبر : ۳۱۱۵۱۷