خبرگزاری کار ایران

پریسا مقتدی خبر داد:

کارگردانی «سه‌گانه پاریسی» فعلا منتفی است

پریسا مقتدی از احتمال تجدیدنظر در تصمیم خود و چشم‌پوشی از کارگردانی نمایش‌نامه «سه‌گانه پاریسی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر مجموعه تئاتر شهر در پاسخ به این پرسش که چرا نمایش را طبق زمان‌بندی اعلام شده اجرا نکرد، توضیح داد: اردیبهشت ماه بود که با نگارش نامه‌ای به مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر درخواست کردم زمان تعیین شده برای اجرای نمایش تغییر کند و به تاریخ دیگری، احتمالا در سال آینده موکول شود.

مدیر مجموعه تئاتر شهر همچنین از احتمال تغییر نمایش‌نامه مورد نظر برای اجرا خبر داد و گفت: پیش از این قرار بود نمایش‌نامه «سه‌گانه پاریسی» را کارگردانی کنم که احتمال تغییر در این تصمیم وجود دارد اما در حال حاضر هیچ چیز قطعی نیست و نمی‌توانم به نام متن جدید اشاره کنم.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به انتخاب آثار توسط اعضای شورای هنری؛ همچنین تعطیلی تعدادی از سالن‌های تئاتر شهر آیا امکان تمرین و کارگردانی نمایش وجود نداشت؟ توضیح داد: با توجه به تعداد شوراها مشغله کاری نه تنها کمتر نشد، بلکه امور بیشتری برای رسیدگی وجود داشت. به این دلیل که ما شوراهای مجزا برای هر سالن درنظر گرفتیم که تعداد موارد نیازمند گپ و گفت و رسیدگی را افزایش داد.

مقتدی تصریح کرد: نکته دیگری که موجب شد از نظر زمانی امکانی برای تمرین و کارگردانی نباشد؛ مسئله بازسازی تئاترشهر بود. گرچه روند بازسازی رضایت‌بخش نیست و موارد طبق زمان‌بندی اعلام شده پیش نمی‌رود، اما هرآنچه اتفاق می‌افتد نیازمند رسیدگی و پیگیری‌هایی بود که امکان فعالیت‌های دیگر را می‌گرفت.

نمایش‌نامه «سه‌گانه پاریسی» به قلم ایوب آقاخانی نوشته شده که مقتدی و آقاخانی قبلا و در گفتگوهایی جداگانه به اجرای این متن اشاره کرده‌‌اند، اما از اظهارات جدید چنین برمی‌آید که احتمالا مقتدی در تصمیم قبلی خود صرف‌نظر کرده است.

کد خبر : ۳۱۰۷۵۱