خبرگزاری کار ایران

پرفروش‌ترین آلبوم‌ها در هفته‌ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۴۴۵

آلبوم "ماه و ماهی" اثر حجت اشرف‌زاده همچنان در صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌هاست و این هفته آلبوم "شب‌های قونیه" نیز به میان 5 آلبوم پرمخاطب هفته راه یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پرفروش‌ترین آلبوم‌های یک هفته گذشته به شرح زیر است:

1-"ماه و ماهی" اثر حجت اشرف‌زاده

2-موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" اثر کریستف رضاعی

3-"ناگفته" به خوانندگی حافظ ناظری

4- شب‌های قونیه اثر اصغر وفایی، رضا پرویز زاده و بهروز همتی

5- "افشارستان (2)" اثر میلاد درخشانی

ماه و ماهی

این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرف‌زاده و آهنگ‌سازی مشترک حجت اشرف‌زاده و امیر و آرش بیات است.

ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه باغ‌های نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و  یاد یار و یک قطعه بی‌کلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است.

در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویولنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده دارند.

موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است"

موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" یک ماه است به بازار موسیقی کشور آمده. این اثر توسط نشر "میم" که متعلق به کریستف رضاعی است؛ با بیست و نه قطعه منتشر شده است. 

در این آلبوم علاوه بر موسیقی؛ کریستف رضاعی دیالوگ‌هایی از فیلم را قرار داده چون معتقد است موسیقی با فیلم بسیار درهم تنیده‌اند. 

کریستف رضاعی درباره موسیقی و فیلم در دنیای تو ساعت چند است؛ می‌گوید: این فیلم نوستالژی، آرامش و ظرافت بچگانه‌ و شاعرانه‌ای دارد که باید مطابق با آن موسیقی فیلم ساخته می‌شد و من هم سعی کردم بر بار احساسات آرپژها تکیه کنم. ما بچگی را در پرسوناژ گلی و فرهاد مشاهده می‌کنیم. کاراکتر فرهاد در این فیلم به گونه‌ای‌ست که در عین حال که آگاهی زیادی بر اطرافش دارد، بازیگوشی‌های خاص خودش را هم دارد.

روزبه رخشا (خواننده)، ماکان اشگواری (خواننده)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، بابک امیرمبشر (گیتار آکوستیک و گیتار جَز)، احسان صدیق ( گیتار الکتریک)، بردیا کیارس (ویولن و ویولا)، هومن نامداری (کلارینت) و مجید اسماعیلی (ویولنسل) هنرمندانی هستند که ساخته‌های کریستف رضاعی را اجرا کردند.

ناگفته

این آلبوم نخستین اثر از «پروژه سمفونی رومی» است که حافظ ناظری در چند سال گذشته مشغول کار روی آن بوده است، پروژه سمفونی رومی چنان که در متن کاور آلبوم «ناگفته» آمده، به دنبال یافتن «افق‌های مشترک فرهنگ‌های مختلف شنیداری جهان» است و می‌کوشد عناصر اصلی موسیقی شرقی را با هارمونی و ارکستراسیون مدرن غربی بیامیزد. نامگذاری آن نیز از ترکیب کلمه غربی «سمفونی» و «رومی» یا‌‌‌ همان مولانا که نماد فرهنگ شرق است، شکل گرفته است.

از دیگر نکات برجسته درباره آلبوم «ناگفته»، حضور ۳۸ برنده جایزه گِرَمی در آن است. هنرمندان و نوازندگانی نظیر دیپاک چوپرا و ذاکر حسین در این آلبوم با حافظ ناظری همکاری کرده‌اند.

برای ساخت این آلبوم چهار سال و بیش از چهار هزار ساعت زمان در پنج کشور جهان و میلیون ها دلار هزینه صرف شده است.

شب‌های قونیه

«شب های قونیه» آلبومی از موسیقی دستگاهی ایران است که 10 قطعه دارد و توسط مکتب موسیقی ایران زمین منتشر شده است. این آلبوم از اجرای آذر ماه سال 1390 در شهر قونیه تهیه شده و قطعات آن شامل «رِنگ فرح»، «سه تار و آواز»، «عود و آواز»، «تصنیف ساقی»، «کمانچه و آواز»، «چهارمضراب بیداد»، «تصنیف یار من»، «ضربی و آواز»، «آواز تنها» و «تصنیف دلدار» است.

آهنگسازی و تنظیم آلبوم «شب های قونیه» کار رضا پرویز زاده و بهروز همتی است و اصغر وفایی خوانندگی آن را بر عهده داشته است. همچنین رضا پرویز زاده، حسین حدت، نوید افقه، عیسی شکری و بهروز همتی با تنبک، تار، سه تار، کمانچه، قیچک، عود، دف و دایره در این آلبوم به نوازندگی پرداخته‌اند. اشعار «شب های قونیه» همه سروده مولاناست.

افشارستان (2)

ساخت این اثر از اواخر سال ۱۳۹۳ آغاز شد. آلبوم شماره (۱) نیز پیش از این در سال ۸۶ عرضه شده بود. این آلبوم توسط شرکت کوک منتشر و عرضه شده است.

افشارستان تعاملی است در موسیقی و آهنگسازی. تعاملی که محصول دیدگاه موسیقایی نوازندگان جوان و خوش ذوق است. پیکره اصلی آلبوم، برگرفته از موسیقی دستگاهی ایرانی است که با آهنگسازی میلاد درخشانی به سمع می‌رسد. اینکه چند ساز با ریشه غیرمشترک همصدا شوند موضوع جدیدی نیست ولی اینکه چطور تنظیم شود یا از چه سازبندی بهره‌گیری شود و در کل دغدغه آهنگسازش چه باشد بسیار حائز اهمیت است

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز