خبرگزاری کار ایران

100اعلان و اعلامیه از دوره قاجار و پهلوی

کتاب «100 اعلان و اعلامیه از دوره قاجارو پهلوی» از مجموعه شخصی ناصرالدین حسن زاده با مقدمه آیدین آغداشلو در آخرین روزهای تابستان سال جاری از انتشارات ایده روانه بازار شد.

به گزارش ایلنا، این کتاب سومین مجموعه از مجموعه کتاب‌های «100» است که در راستای یکی از مهمترین دغدغه‌های انتشارات ایده از شروع فعالیت‌ یعنی فقرزدایی از آرشیوسازی در ایران شکل گرفته است و در این راستا تاکنون کتاب های «100 آگهی مطبوعات ایران» و «100 پرتره جهان پهلوان تختی» به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر، گزیده‌ای از اعلان‌ها و اعلامیه‌های دوره قاجار و پهلوی است ، که همزمان با رویکردهای تجددخواهی در ایران و رویکردهای مردم سالاری، طی سال‌های 1290 هجری شمسی تا 1330 را دربرمی‌گیرد. نمونه‌های اعلان‌های فرمایشی شاهی و نمونه‌های احکام دینی بیشترین اسناد این مجموعه را دربرمی‌گیرد و سعی شده زمینه تورق بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران را پیش روی پژوهشگران قرار دهد.

کتاب «100 اعلان و اعلامیه»با روشن کردن مراحل اولیه تکوین گرافیک معاصر ایران، می‌تواند راهنمای مناسبی برای اهل تحقیق باشد و با دانستن این مهم که بازیابی منابع شکل‌گیری گرافیک یکصد سال گذشته ایران چقدر دشوار و متون چاپ شده در این زمینه در چه میزان اندکی است، ارزش این کتاب دوچندان می‌شود.

کتاب "100 اعلان و اعلامیه" در 176 صفحه و با قیمت 50 هزار تومان، به بازار نشر عرضه شده است. 

کد خبر : ۳۰۹۳۱۹