خبرگزاری کار ایران

نوروزبیگی: جشنواره می‌تواند نگاه‌ها به فیلم‌های ویدیویی را تغییر دهد

پیشنهادم این است که در کنار تقویت جشنواره فیلم ویدیویی و کمک به تولیدات این حوزه، حمایتی ویژه از برگزیدگان این جشنواره صورت گیرد. از جمله اینکه بهترین کارگردان جشنواره فیلمش مستقیما به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند.

جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده سینما) گفت: فیلم‌ ویدیویی‌‌ همان فیلم سینمایی است که می‌تواند در اختیار مخاطب قرار بگیرد، اما متاسفانه خود ما سطح آن را تنزل داده‌ایم و به آن، آنگونه که باید بها نداده‌ایم. برگزاری یک جشنواره تخصصی چون یاس می‌تواند این نگاه غلطی که تا کنون به فیلم‌های ویدیویی بوده را تغییر دهد. دو دوره از این جشنواره با موفقیت برگزار شده و امسال هم در دور سوم مطمئنا اتفاقات بهتری خواهد افتاد.

 تهیه‌کننده «من دیه‌گو مارادونا هستم» در ادامه افزود: تجهیزات ساخت فیلم در هر دو مدیوم یکسان بوده و آنچه مهم است تنها جهان‌بینی کارگردان است. تولید فیلم‌های ویدیویی از این جهت که کارگردان‌ها بدون عبور از فیل‌تر و سخت‌گیری‌های رایج دست به ساخت فیلم می‌زنند و هر فردی فارغ از اینکه صلاحیت و تخصص ساخت فیلم را داشته باشد، می‌تواند به این فضا ورود کند، خوب نیست. اما از طرفی هم خوب است چرا که دردسر‌ها و کاغذ بازی و بروکراسی طولانی ساخت فیلم بلند را ندارد و همچنین تجربه‌های جدید و ساختار شکنانه را می‌شود در ساخت این فیلم‌ها دید.

تهیه کننده «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت: به عنوان یک تهیه کننده همیشه سعی‌ام این بوده که به بازیگران جوان بها بدهم. به نظرم جشنواره فیلم ویدیویی می‌تواند بازیگران جوان و مستعد را معرفی کند و زمینه ورود آن‌ها به سینمای حرفه‌ای را فراهم سازد. این بازیگران هم می‌توانند بازی خودشان را در این فیلم‌ها محک بزنند و تحت قضاوت و داوری متخصصان در این جشنواره قرار بگیرند.

 نوروزبیگی به برگزارکنندگان جشنواره یاس پیشنهاد داد: پیشنهادم این است که در کنار تقویت جشنواره و کمک به تولیدات آن، حمایتی ویژه هم از برگزیدگان این جشنواره صورت گیرد. از جمله اینکه بهترین کارگردان جشنواره فیلمش مستقیما به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظرم این بهترین حمایت است. وقتی کسی فیلمش در جشنواره‌ای تخصصی اول می‌شود. به طور حتم قابلیت ویژه‌ای نسبت به دیگر آثار حاضر در جشنواره دارد. چرا که داورهای جشنواره معمولا از چهره‌های شناخته شده، سینما هستند و معیار آن‌ها حرفه‌ای است. ما نباید این قابلیت را نادیده بگیریم و سازنده این فیلم‌ها را به حال خود‌‌ رها کنیم در واقع ما با این حمایت برای آینده سینمای ایران سرمایه گذاری می‌کنیم.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس، ۱۱ تا ۱۶ مهر ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۶۸۲۰