خبرگزاری کار ایران

داوود نژاد در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

نمایش روغن مار در گروه هنر و تجربه پیشنهاد خودم بود

فیلم سینمایی روغن مار به کارگردانی علیرضا داود‌نژاد در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده است. گروهی معتقدند این فیلم باید به صورت عمومی اکران شود اما داود‌نژاد می‌گوید نمایش فیلم در این گروه به پیشنهاد خودش بوده است.

 داوود‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره علت نمایش این فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: جنبه‌های هنری و تجربی این فیلم زیاد است و به عادات مرسوم تماشاگران و مخاطبان عمومی سینما خیلی نزدیک نیست.

وی ادامه داد: بدنبال این بودم که این فیلم به گونه‌ای اکران شود که مخاطب با چشمان باز و از پیش انتخاب کرده بیاید و به تماشای فیلم بنشیند و با این نگاه بهترین جا برای اکران فیلم گروه سینمایی هنر و تجربه بود.

وی با دفاع از تشکیل گروه هنر و تجربه گفت: تشکیل این گروه لازم بود زیرا بار اکران را از روی سینمای حرفه‌ای کم می‌کند و از طرفی باعث می‌شود فیلم‌های تجربی و هنری تبدیل به یک جریان شود.

داوود‌نژاد افزود: می‌توان از تجربیات و آموزه‌های که در فیلم‌های هنر و تجربه وجود دارد برای کمک به سینمای حرفه‌ای استفاده کرد زیرا سینمای حرفه‌ای بعد از مدتی دچار تکرار کلیشه‌ها می‌شود و فیلم‌های این گروه می‌تواند برای شکستن کلیشه‌ها الهام‌بخش باشد و به سینمای حرفه‌ای کمک کند.

کد خبر : ۳۰۶۷۴۹