خبرگزاری کار ایران

روزهای شلوغ جشنواره تئاتر شهر

گزارش دومین روز جشنواره، دو نمایش بخش جنبی با بازیگران خاص و ارائه بلیت‌های جشنواره به مراکز فرهنگی سه خبر از جشنواره تئاتر شهر هستند.

به گزارش ایلنا،‌ یک شنبه، ۲۹ شهریور و چهارمین روز از جشنواره تئا‌تر شهر با اجرای سه نمایش در بخش باران (تئا‌تر مذهبی) همراه است.

بخش باران جشنواره تئا‌تر شهر در این روز میزبان نمایش‌های تابندگان کار علیرضا مهران، کمی دور‌تر کار اکبر قهرمانی و مجلس شاه فتاح کار ناصر عاشوری خواهد بود.

نمایش تابندگان در سالن ماه حوزه هنری و در دو نوبت ۱۷. ۳۰ و ۱۹. ۳۰ اجرا می‌شود. این نمایش ۳۰ دقیقه‌ای تکنیک بازی در بازی در تئا‌تر را به نمایش می‌گذارد.

نمایش کمی دور‌تر نیز با مدت ۴۰ دقیقه در سالن کوچک تالار محراب میزبان علاقه مندان می‌شود. نوبت‌های اجرای این نمایش در ساعت ۱۶ و ۱۸ در نظر گرفته شده است.

خانه نمایش اداره تئا‌تر نیز در چهارمین روز جشنواره شاهد اجرای مجلس شاه فتاح می‌شود که دو نوبت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

در بخش تئا‌تر کودک و نوجوان دو نمایش به اجرا در می‌آیند. دنیای وارونهٔ رویا به کارگردانی بهار میرزاپور در نوبت‌های ۱۵. ۳۰ و ۱۷. ۳۰ میزبان تماشاگران فرهنگسرای خاوران خواهد شد و نمایش پادشاهی که سه پسر داشت و پادشاهی دیگر که سه پسر داشت به کارگردانی سعید تاجیک در فرهنگسرای فدک اجرا می‌شود. ساعت اجرای این نمایش ۱۶. ۳۰ و ۱۸ اعلام شده است.

دومین اجرای تئا‌تر شورایی وقتی برلین ۲ شورایی می‌شود نیز در ساعت ۱۸ فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهد شد.

در بخش نمایشنامه خوانی نیز دو نمایشنامه آپارتمان لاله با کارگردانی نوید ایزدیار و دلبندیا وقایع اتفاقیه مفقود الپدر با کارگردانی مریم جلیلی خوانده می‌شوند.

آپارتمان لاله قرار است در فرهنگسرای سرو و در ساعت ۱۶ خوانده شود. نمایشنامه دلبند یا وقایع اتفاقیه... نیز در ساعت ۱۷ فرهنگسرای شفق خوانده خواهد شد.

دو سالن فرهنگسرای بهمن و فرهنگساری فردوس در روز یک شنبه ۲۹ شهریور اجرایی ندارند.

گزارش دومین روز جشنواره تئا‌تر شهر

بارش باران در روز جمعه ۲۷ شهریور، چند اجرای نمایش خیابانی و صحنه‌ای در دومین روز جشنواره تئا‌تر شهر را لغو کرد

بارش ناگهانی باران در روز جمعه موجب لغو اجرای داوری دو نمایش خیابانی و یک نمایش بخش تئا‌تر کودک و نوجوان شد.

بارش باران و آبگرفتگی سالن فرهنگسرای فدک به حدی بود که نمایش یک دقیقه به کارگردانی میثم یوسفی امکان اجرای دوم خود را به دلیل احتمال برق گرفتگی از دست داد. این گروه در حالی اجرای اول خود را انجام داد که حجم زیادی از آب باران به داخل سالن نفوذ کرده بود.

با قطع برق در این سالن اجرای دوم نمایش لغو شده و با هماهنگی دبیرخانه قرار شده است که این نمایش در روز سه شنبه ۳۱ شهریور در همین فرهنگسرا روی صحنه برود.

در بخش خیابانی نیز دو اجرای فرشته ماهی‌ها در خاک به کارگردانی علی عمرانی و نمایش تحت درمان به کارگردانی روح اله سنایی به دلیل بارش شدید باران لغو شدند. در حالی که نمایش خیابانی کسی لبخند نمی‌زند کار رستا رضوی و نمایش خیابانی کودک درون به کارگردانی الهه پورجمشید در محوطه مجموعه تئا‌تر شهر و در حین بارش باران با استقبال تماشاگران اجرای خود را گذراندند، اما دو گروه خیابانی دیگر که قرار بود در این مکان اجرا داشته باشند در محل اجرای خود حاضر نشدند.

دبیرخانه چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر اعلام کرد، اجرای داوری نمایش فرشته ماهی‌ها در خاک روز ۲۹ شهریور و اجرای داوری نمایش تحت درمان در روز ۲۸ شهریور انجام خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند در فرهنگسرای شفق به تماشای این دو اثر نمایشی بنشینند.

دو نمایش بخش جنبی با بازیگران خاص

در بخش جنبی چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر نمایش صحنه‌ای دو وجب از بهشت و نمایشنامه خوانی فصل بهار نارنج به اجرا در می‌آیند.

نمایش «دو وجب از بهشت» به کارگردانی ایمان سلیح که قرار است روز سه شنبه ۳۱ شهریور در سالن ماه خوزه هنری اجرا شود، مسن‌ترین بازیگران جشنواره را دارد. در این نمایش اسدالله منجزی و علی امیدوار از بازیگران پیشکسوت تئا‌تر که سال‌ها از صحنه دور بوده‌اند به ایفای نقش می‌پردازند.

در بخش نمایشنامه خوانی نیز نوجوانان نابینا، برای مخاطبان نمایشنامه خوانی خواهند کرد. نمایشنامه فصل بهار نارنج که کارگردانی آن را غلامرضا عربی بر عهده دارد در آخرین روز جشنواره و با حضور نقشخوانان نابینا خوانده می‌شود.

هنرجویان نابینای فرهنگسرای سرو در این نمایشنامه خوانی حضور دارند و توانایی خود در اجرای این اثر نمایشی را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهند.

بلیت‌های جشنواره در مراکز فرهنگی هنری ارائه می‌شود

افشین زارعی مدیر اجرایی جشنواره در خصوص توزیع بلیط‌های جشنواره گفت: برای سهولت دسترسی علاقه مندان به هنرتئا‌تر بلیط‌های هر سالن در اختیار روابط عمومی مجموعه‌های هنری گذاشته شده است و علاقه منان می‌توانند با مراجعه به واحد روابط عمومی سالن مد نظر بلیط‌های اجرا را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در هیچ سالنی مشکل بلیط وجود ندارد و به نسبت ظرفیت هر سالن، به مخاطبان بلیط ارائه می‌شود.

این بازیگر و کارگردان تئا‌تر با اشاره به گستردگی سالن‌های جشنواره در کلانشهر تهران گفت: تلاش دبیرخانه بر این بوده است که اجراهای جشنواره در مناطق مختلف شهر انجام شود تا عموم خانواده‌ها و تمامی اقشار بتوانند ماحصل تلاش هنرمندان جوان را مشاهده کنند.

کد خبر : ۳۰۶۳۱۸