خبرگزاری کار ایران

تشکیل شورای راهبردی سیاست‌گذاری؛

مدیریت تئاتر تهران یکپارچه می‌شود

مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تشکیل شورایی با حضور تمام مدیران عرصه هنرهای نمایشی پایتخت برای مدیریت یکپارچه تئاتر خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف سالن‌های تازه تاسیس زیر نظر این سازمان از جلسه فوری روز گذشته با شهردار تهران خبر داد و بیان کرد: احداث سالن‌های پردیس تئاتر خاوران و مرکز صبا تحول مهمی در عرصه هنرهای نمایشی پایتخت محسوب می‌شود اما هر دو مجموعه با کاستی‌هایی مواجه هستند که افتتاح آنها را با تاخیر مواجه کرده است. حتی در نظر داشتیم مراسم اختتامیه را در مرکز صبا برگزار کنیم اما به دلیل کمبودهایی که داشت؛ میسر نشد.

او افزود: پردیس تئاتر خاوران در زمینه برق فشار قوی مورد نیاز برای فعالیت سالن با مشکل مواجه است که رایزنی‌هایی برای نصب سریع تابلو برق با ظرفیت آپارتمانی انجام شده تا بعضی سالن‌های آن فعال شوند.

کرمی با بیان این مطلب که شهردار تهران در جلسه روز گذشته(22 شهریور) بر افتتاح مجموعه‌های تازه تاسیس تا مهرماه تاکید ویژه کرده است؛ ادامه داد: سالن اصلی مجموعه صبا از نظر ماشینری و سیستم‌های کنترل فنی با مشکل مواجه است اما امکان افتتاح بخشی از مجموعه برای مسئولان فراهم است با این حال آقای قالیباف تاکید داشت تنها زمانی برای مراسم می‌آید که تمام مجموعه به صورت یکپارچه افتتاح شود.

عضو گروه تئاتر «شایا» با اظهار امیدواری کرد؛ این آخرین باری باشد که درباره زمان راه‌اندازی مجموعه‌های «صبا» و «پردیس تئاتر تهران» بحث می‌شود و گفت: هدف‌گذاری ما این بوده که خروجی جشنواره تئاتر شهر در سالن‌های همین دو مجموعه اجرای عموم دریافت کنند که ظرفیت‌های خوبی در اختیار گروه‌های جوان می‌گذارد.

امیر عبدالحسینی، (معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار کرد: بحث مدیریت پردیس تئاتر تهران، مرکز تئاتر صبا، موزه انتظامی و دیگر سالن‌های نمایشی در جلسه روز گذشته با شهردار تهران مطرح شد و در گذشته نیز با گروهی از پیشکسوتان عرصه نمایش به تفصیل درباره آن گفتگوهایی داشتیم. 

او ادامه داد: چند ماه قبل به اتفاق مهندس راحتی، مسئول دفتر طرح‌های عمرانی، آقای صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان از این مجموعه‌ها بازدید کردیم که حاصل آن طی گزارشی در اختیار شهردار تهران قرار گرفت.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از تشکیل شورای سیاست‌گذاری تئاتر در این سازمان خبر داد و گفت: تمامی مدیرانی که در پایتخت در زمینه هنرهای نمایشی فعال هستند از جمله شهرام کرمی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری، مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی، رحمت امینی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر، مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و دیگر مسئولان در این شورا عضو هستند که شرایط مدیریت یکپارچه و متمرکز تئاتر تهران را فراهم می‌کند.

این مدیر تصریح کرد: این شورا راهبردی خواهد بود و ذیل آن ستاد اجرایی تعریف می‌شود که ریاست آن برعهده مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری قرار دارد. اما بررسی‌ها ادامه داد دارد و شکل عملیاتی برنامه‌های مورد نظر شورا در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر شهر اعلام می‌شود. بعد از این مدیریت تئاتر در پایتخت به‌صورت متمرکز و با وحدت رویه پیش می‌رود.

کد خبر : ۳۰۵۰۲۷