خبرگزاری کار ایران

معرفی هنرهای نوین صناعی در گالری مس‌نگار

گالری مس‌نگار با تعهد همیشگی خود برای معرفی گونه‌های مختلف هنرهای صناعی ایران، این بار نمایشگاه متفاوتی را تدارک دیده است با عنوان «درخت درون».

به گزارش ایلنا؛ در این نمایشگاه پنج روزه که از روز جمعه بیست‌وهفتم شهریورماه در گالری مس‌نگار افتتاح خواهد شد، تندیس‌های مفتولی و دست ساخته‌ی سید رسول شبیری به نمایش گذاشته می‌شود.

تندیس‌های مفتولی رسول شبیری نگاه نوینی هستند به این شاخه از هنر، که امروز با نام وایرآرت (wire art) شناخته می‌شود. هنرمند که به خوبی توانسته است یکی از هنرهای صناعی شناخته در جهان را با رویکرد مفهومی نوینی درآمیزد، در تمام آثارش روح و ظرافتی را دمیده است که در هنرمندان چنین رشته‌های، بدیع و نادر است. به سیاق هنرمندان نوآور و متعهد جهان، تندیس‌های رسول شبیری، زبان ابراز دغدغه‌های شخصی و اجتماعی او هستند. مفتول‌های درهم تنیده آثارش که اجراهای بسیار ظریف و دقیقی دارند، از مفاهیم اجتماعی و انسانی سرشارند و داستان‌هایی را روایت می‌کنند که هریک به نوعی گره‌های شخصی و اجتماعی ما هستند. تندیس‌های که سخت می‌شود باور کرد هرکدام داستان و لهن خودشان را دارند و مفاهیمی چون تنهایی، بیگانگی، خود شیفتگی، اراده، اتحاد، خودباوری، ایستادگی و بالندگی را حکایت می‌کنند.   

نمایشگاه «درخت درون» در روز جمعه هفته جاری، بیست‌وهفتم شهریورماه، از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح شده و به مدت پنج روز در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 و به نشانی تهران ـ خیابان ملاصدرا ـ خیابان شیراز شمالی ـ کوچه حکیم اعظم، برپاست.

کد خبر : ۳۰۴۹۹۱