خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی در برنامه خندوانه مطرح کرد:

مدیریت بر سینمای ایران صبر ایوب می‌خواهد

ایوبی می‌گوید مخاطبان سینمای ایران در دو سال گذشته افزایش پیدا کرده و طرح سینمای سیار بزودی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رئیس سازمان سینمایی شب گذشته (شنبه ۲۱ شهریور) همزمان با روز ملی سینما در برنامه خندوانه شبکه نسیم حضور پیدا کرد و به سوالات رامبد جوان مجری برنامه پاسخ داد.

حجت الله ایوبی با اشاره به وضعیت مدیریت در سینمای ایران گفت: اداره سینمای ایران و مدیریت در سازمان سینمایی صبر ایوب می‌خواهد زیرا فعالیت در این سینما سخت است و از طرفی همه این سینما را دوست دارند و آنرا می‌خواهند.

وی ادامه داد: از طرفی کمتر به این سینما توجه شده و سفره این سینما نیز کوچک است به همین دلیل ما در سال تنها ۱۰۰ فیلم می‌سازیم و ۵۰ فیلم را می‌توانیم نمایش دهیم درحالیکه پتانسیل سینمای ایران ساخت ۲۰۰ فیلم است.

ایوبی همچنین گفت: ما صنعتی به نام سینما داریم اما با آن به شکل صنعت برخورد نمی‌کنیم و باید به این مساله کاملا توجه کنیم.

رئیس سازمان سینمایی استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده را در سال ۹۳ و ۹۴ بسیار خوب دانست و افزود: سینمای ایران تنها سینمایی بود که در ۲ سال گذشته میزان فروش و مخاطبانش ۱۰۰ درصد افزایش یافته بود و بعد از ایران کشور چین بود که ۳۵ درصد مخاطبانش افزایش یافته بود درحالیکه در سایر کشور‌ها فروش فیلم‌ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه از زمان حضورش در سازمان سینمایی با سینماگران و اهالی سینما ارتباط داشته؛ گفت: من تلاش کردم که در طی این مدت سینماگران را بفهمم و از آن‌ها نیز انتظار دارم که خودشان را جای من بگذارند و مشکلات ما را درک کنند.

ایوبی ادامه داد: ما بای به یاد داشته باشیم زمانی‌که یک فیلم می‌سازیم با همه مشکلات و سختی‌هایی که ساخت این فیلم داشته؛ نباید توقع داشته باشیم همه امکانات سینما تنها در اختیار ما باشد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: امروز مردم به سینما می‌روند اما سینما رفتن آن‌ها با ۱۵ سال پیش تفاوت کرده است و هدف اولشان این است که باهم به سینما بروند و سینما رفتن و فیلم دیدن تبدیل به آیین شده است والا فیلم را در جاهای دیگر نیز می‌توان دید.

وی سینمای کمدی و طنز را مهم دانست و افزود: یکی از دلایل استقبال مردم از فیلم‌های طنز این است که آن‌ها باهم به سینما می‌روند تا باهم بخندند و با هم شاد باشند.

ایوبی حضور بخش خصوصی در سینما را بسیار مهم دانست و افزود: امروز بخش خصوصی حضور پررنگی دارد و چند سالن خوب در شهر تهران و شهرهای دیگر با همکاری بخش خصوصی ساخته شده و این روند باید دامه داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه امروز ۱۰۰۰ شهر بی‌سینما در کشور وجود دارد؛ گفت: به برکت ساخت و اکران فیلم محمد رسول الله (ص) و با همکاری شرکت سینمایی نورتابان بیش از ۱۰۰ مجتمع فرهنگی در شهر‌ها تجهیز شدند و تا یک ماه دیگر ۱۰۰ شهر بدون سنما دارای سالن سینما می‌شوند.

وی از اجرای طرح سینما سلام به شکل ویژه خبر داد و افزود: در ابتدا طرح سینما سلام به صورت رایگان اجرا شد و مردم بسیار استقبال کردند در سال دوم اجرای این طرح، به صورت نیم بها اجرا شد اما امسال با توجه به اینکه فروش فیلم‌ها خوب بوده سینماداران انگیزه‌ای برای اجرای این طرح به صورت نیم بها ندارند.

ایوبی ادامه داد: قصد داریم طرح سینما سلام را با اصلاح و تغییراتی در قالب سینمای سیار به شکلی اجرا کنیم که شهرهای بدون سینما با اجرای این طرح قابلیت نمایش فیلم داشته باشند.

کد خبر : ۳۰۴۶۰۳