خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه‌ عنوان کتاب در جشنواره تئاتر شهر/ پیش فروش بلیت «مجلس انتقام‌ جویی هملت» آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۲۱۴

رونمایی از پوستر جشنواره کودک و نوجوان، تعطیلی اجرای «مضحکه شبیه به قتل» و آغاز پیش‌فروش بلیت نمایش «مجلس انتقام‌ جویی هملت» سه خبر امروز هنرهای نمایشی هستند.

به گزارش ایلنا، با توجه به تقارن شهادت محمد تقی(ع) نمایش «مضحکه شبیه قتل» به کارگردانی حسین کیانی  یکشنبه، 22 شهریور به صحنه نمی‌رود. این در حالی است که نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به کارگردانی ایوب آقاخانی در این تاریخ همچنان پذیرای علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com  و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنید.

پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رونمایی می‌شود

مدیراجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از رونمایی پوستر جشنواره با حضور کودکان تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

مجید فروتن گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره انجام شده است و قرار است پوستر این جشنواره روز سه شنبه، 24 شهریور با حضور کودکان تحت پوشش بهزیستی در همدان رونمایی شود.

دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه430 اثر به دبیر خانه دائمی جشنواره ارسال شده خاطرنشان کرد: 192 مورد از این آثار مربوط به بخش خیابانی و خردسال است که از این تعداد 9 اثر برای حضور در بخش خیابانی انتخاب شدند.

وی بیان کرد: در بخش خردسال نیز پنج گروه نمایش خود را به روی صحنه خواهند برد.

فروتن اضافه کرد: در بخش مسابقه کودک نیز 77 اثر، در بخش نوجوان 55 اثر و در بخش نمایش‌نامه نویسی نیز 75 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده‌اند.

مدیر اجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: در بخش دانش آموزی نیز سه اثر برای حضور در این جشنواره انتخاب شده است که در سه روز اول جشنواره درکانون مهدیه به روی صحنه خواهند رفت.

وی بیان کرد: از ویژگی‌های بارز این دوره از جشنواره حضور هنرمندان همدانی در بخش داوری و بازبینی آثار است.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 9 تا 14 شهریور ماه با دبیری شهرام کرمی در همدان برگزار می‌شود.

پیش فروش اینترنتی «مجلس انتقام جویی هملت» آغاز شد

پیش‌فروش اینترنتی نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» نوشته و کار حسین جمالی، از جمعه 20 شهریورماه آغاز شد. بلیت اجرای این اثر نمایشی در سه روز اول با 20 درصد تخفیف به تماشاگران ارائه خواهد شد.

بر این اساس علاقمندان می توانند با مراجعه به دو سایت اینترنتی گیشه تئاترشهر و تیوال اقدام به تهیه بلیت این نمایش کنند.

مجیدرحمتی،فرزینمحدث،ارسطوخوش‌رزم،لطف‌اللهسیفی،فریدونمحرابی،مسعودحجازی‌مهر،علیعاملهاشمی،مسیحکاظمی،ساراعباسپوروبهاالدینمرشدیبازیگرانایننمایش‌اند.

 نمایش «مجلس انتقام جویی هملت» نوشته و کار حسین جمالی، سه شنبه 24 شهریورماه، ساعت 19 در تالار سایه مجموعه تئا‌تر شهر به صحنه می‌رود.

چاپ سه عنوان کتاب به مناسبت چهارمین جشنواره تئاتر شهر

دبیرخانه چهارمین جشنواره تئاتر شهر دو مجموعه نمایشنامه و یک کتاب پژوهشی را همزمان با برپایی جشنواره چاپ و منتشر کرد.

مجموعه نمایشنامه های "سردار مهر و ماه" ، "سنگ بیداری " و کتاب "تئاتر شورایی(تئاتر و شهروندی)" را چاپ و منتشر کرد.

مجموعه نمایش‌نامه "سردار مهر و ماه" شامل سه نمایش‌نامه به قلم محمدرضا کوهستانی است که با موضوع مذهبی نوشته شده‌اند. نمایش‌نامه‌های "خواهرانه به وقت خیزران" ، "بانوی آب و آینه" و "سردار مهر و ماه" که پیش از این روی صحنه رفته‌اند برای اولین بار توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر شهر و بخش تئاتر باران جشنواره چاپ شده است.

دیگر مجموعه نمایش‌نامه‌های چاپ شده به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد. نمایش‌نامه‌های "سنگ بیداری" ، " این دشمن آشکار" و "لحظه تصمیم" نوشته مجتبی مهدی که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده‌اند در این مجموعه ارائه شده است.

ویژگی مهم این سه نمایش‌نامه امکان اجرای آن توسط گروه‌های نوجوان و دانش آموزی در مدارس است.

کتاب "تئاتر شورایی (تئاتر و شهروندی) " نیز که به کوشش علی ظفر قهرمانی نوشته شده شامل گنجینه ارزشمندی از فعالیت‌ها، تجربیات، تمرینات و مقالاتی است که دستمایه مناسبی برای معرفی، آموزش و گسترش تئاتر متکی بر مشارکت مردمی است.

چهارمین جشنواره تئاتر شهر از 26 شهریور تا 2 مهر ماه در14 سالن تئاتر تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز