خبرگزاری کار ایران

در آستانه‌ی پاییز رخ می‌دهد؛

دومین حضور کوارتت انور براهم در تهران

نشر موسیقی هرمس و ترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای موسیقایی زنده تهران را با اجرای کوارتت انور براهم طی روزهای 31 شهریور و 1 مهر رقم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کوارتت انور براهم که قرار است برای دومین بار  به ایران سفر کند؛ طی دو روز آخرین ساخته‌های خود که پیشتر در قالب آلبوم Souvenance (یادگار) منتشر شده را در تالار وحدت اجرا می‌کند. این کنسرت که در آستانه‌ی پاییز تدارک دیده شده؛ از ساعت شش و نیم عصر در تالار وحدت آغاز می‌شود.

 انور براهم هنرمند 58 ساله تونسی، از مطر‌ ترین عودنوازان جهان است که نوگرایی او در نواختن این ساز و همچنین در آهنگسازی، سبب شده نه تنها از سوی مخاطبان هنردوست بلکه منظر منتقدان نیز جایگاه منحصر به فردی را بدست آورد.

براهم پس از گذراندن تحصیلات عالیه در تونس برای کسب تجربیات بیشتر عازم فرانسه شد و خیلی زود با کارگردان صاحب‌نام تئاتر (موریس بژار) آشنا شد و برای چند اجرای او آهنگسازی کرد. در همین هنگام؛ در سال 1989 با مانفرد آیشر -تهیه‌کننده افسانه‌ای آلمانی‌تبار در حوزه موسیقی کلاسیک و نوگرا- صاحب شرکت ECM آشنا شد. این آشنایی قریب به 25 سال، نه تنها صمیمانه تداوم یافت بلکه حاصل آن انتشار 11 اثر بود که هر یک برگی نو در موسیقی پیش روی جهان را ورق زد.

براهم در سال 1392 برای نخستین با گروه خود به ایران سفر کرد و طی دو شب در تالار وحدت و در قالب بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، به اجرای برنامه پرداخت. بلیت‌های کنسرت این گروه در آن سال طی سه ساعت به اتمام رسید.

در این کنسرت فرانسوا کوتوریه (پیانو)، کلاوس گزینگ (کلارینت باس) و بیورن مه یر (گیتار باس) انور براهم را همراهی می‌کنند.

فروش بلیت کنسرت کوارتت انور براهم در سایت http://www.3670.ir/ انجام می‌شود. علاقمندان می‌توانند از طریق ایمیل و شماره تلفن هرمس برای خرید اقدام کنند. قیمت بلیت این کنسرت از 50000 تومان تا 150000 تومان تعیین شده است.

کد خبر : ۳۰۱۷۳۲