خبرگزاری کار ایران

عملکرد یک‌ساله نهاد کتابخانه‌های عمومی اعلام شد

همزمان با بزرگداشت هفته دولت، گزارش عملکرد یک سال گذشته نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر اساس سیاست‌های هشت‌گانه آن اعلام شد.

به گزارش ایلنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: سیاست های هشت گانه این نهاد شامل "کتابخانه‌محوری، نه اداره و نهادمحوری"، "کتابدارمحوری"، "اولویت ادارات کل استانی و یا ادارات شهرستان در خدمت کتابخانه و کتابدار"، "دسترسی آسان و سریع کتابدار به مدیران در کلیه سطوح نهاد"، "تلاش برای رفع دغدغه‌ها و تنگناها"، "حاکمیت اصول اخلاقی، ضابطه‌مندی و قانون‌گرایی"، "پرهیز از آمارسازی در اعلام تعداد اعضا و کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی" و "پرهیز از پرداختن به امور غیرمرتبط به کتابخانه" است.

بر اساس این گزارش، تعداد کتابخانه‌های این واحد تا پایان خردادماه سال جاری 3194 باب، تعداد کتاب تا پایان خردادماه 39 میلیون و 905 هزار و 114 نسخه و تعداد اعضای آن در این بازه زمانی دو میلیون و 332 هزار و 190 نفر اعلام شده است.

همچنین تعداد مراجعان به کتابخانه‌های نهاد در یک سال گذشته 70 میلیون و 454 هزار و 772 نفر و تعداد کتابدار در کتابخانه‌ها تا پایان خردادماه سال جاری 6048 نفر اعلام شده است.

کد خبر : ۳۰۱۶۳۷