خبرگزاری کار ایران

حمید پورآذری در گفتگو با ایلنا:

احساس می‌کنم مخاطب کمی تنبل است

کارگردان نمایش «سال ثانیه» از تصمیم خود برای اجرای این نمایش در محلی مشابه خبر داد و از اجرا در کشور ارمنستان استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید پورآذری که بعد از سال‌ها با کارگردانی نمایش «سال ثانیه» به اجرا بازگشته؛ تصمیم دارد این نمایش را در محلی مشابه به صحنه ببرد. این هنرمند ابتدا به تغییرات نمایش طی روزهای اجرا اشاره و اظهار کرد: نمایش «سال ثانیه» در مدت اجرا تغییرات زیادی داشته که همچنان ادامه دارد. این تغییرات گاهی بسیار بنیادین هستند چون احساس می‌کنم در کلیت اجرا نتیجه مورد نظر را ندارد. بنابراین می‌توان گفت آنچه که این روزها برای تماشاگران اجرا می‌شود با روزهای و هفته‌های ابتدایی تفاوت دارد که احتمالا تا روز پایانی ادامه خواهد داشت.

این کارگردان درباره اجرای نمایش «سال ثانیه» در محلی دیگر گفت: در فکر ادامه اجراها هستم اما ابتدا باید محلی پیدا کنیم که نقشه‌ مشابه داشته باشد. به هر حال محلی مانند کاخ سعدآباد با 110 هکتار زمین بکر همه‌جا در دسترس نیست و این کار گروه را دشوار می‌کند.

پورآذری درباره پیشنهاد یک عضو گروه مهمان از ارمنستان برای اجرای «سال ثانیه» در این کشور اظهار کرد: این اتفاق از نظر ما مانعی ندارد و استقبال می‌کنیم. البته اگر همین امکانات – زمین و فضای سبز پیرامون آن - در اختیار گروه باشد، چون باقی وسایل همه جای جهان پیدا می‌شود.

کارگردان نمایش «دایره‌گچی قفقازی» همچنین درباره میزان استقبال تماشاگران از اجرا در کاخ سعدآباد گفت: احساس می‌‌کنم مخاطب کمی تنبل شده اما در این مدت استقبال خوبی صورت گرفته و حضور مردم با توجه به محلی که در آن اجرا می‌کنیم رضایت‌بخش است.

اجرای نمایش «سال ثانیه» به کارگردانی حمید پورآذری از پنجنشبه - یکم  مرداد ماه - در زمین تنیس مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد آغاز شد.

پرستو قربانی، مینا زمان، تینا یونس تبار، سحر صبا، مریم حیدری، سوده سعدایی، آبان حسین آبادی، هدی حیدری، سعیده نیازخانی و نسرین درخشان زاده در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

در یادداشت کارگردان درباره این نمایش آمده است: نمایش «سال ثانیه» از یک پیشنهاد شروع شد. پیشنهادی از طرف فستیوال "اشپکتاکل" سوئیس. قرارمان این شد که از "هیچ" شروع کنیم و گروهی که خالصانه آمد و رنگ خود را بر این "هیچ" پاشید تا "سال ثانیه" شکل بگیرد. پس از ماه ها جستجو برای مکانی مناسب اجرایمان، امروز این نمایش در زمین متروکه تنیس در کاخ سعدآباد پیشکش شما می شود. ما برای این اجرا هم نفس شدیم و لحظه ها را با هم زندگی کردیم تا فضایی بسازیم که خود را در آن بازیابیم.

کد خبر : ۳۰۱۵۲۱