خبرگزاری کار ایران

تجلیل خانه‌سینما از درویش، داودنژاد، ورهرام و پورصمیمی

نشست خبری هفدهمین جشن سینمای ایران که توسط خانه سینما برگزار می‌شود صبح امروز یک شنبه 8شهریور با حضور همایون اسعدیان، دبیر و مازیار میری مدیر اجرایی در تالار سیف‌الله داد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون اسعدیان طی سخنانی با اشاره به اینکه جشن‌های خانه سینما از عصر امروز آغاز می‌شود گفت: اولین جشن امروز مربوط به انیمیشن است و در مرحله بعد جشن‌های مستند و کوتاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ۱۱ شهریور داوری نهایی فیلم‌های بلند سینمایی آغاز می‌شود و ۲۰ شهریور جشن اصلی برگزار می‌شود. در این جشن از سعید پورصمیمی بازیگر، ‌فرهاد ورهرام مستند ساز، احمدرضا درویش کارگردان تجلیل می‌شود و تندیس سیف‌اله داد به علیرضا داوودنژاد اهدا می‌شود.

همایون اسعدیان با اعلام اینکه که جشن هفدهم در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود و این جشن روز جمعه ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد تاکید کرد: یکی از مسائلی که در جشن خانه سینما بسیار مهم است این است که باید سالنی فراهم شود که گنجایش حضور بیش از ۳ هزار نفر را داشته باشد در حالی که مثلا سالن برج میلاد فقط هزار و ۶۰۰ نفر ظرفیت دارد به همین دلیل عمارت مسعودیه را انتخاب کردیم زیرا ظرفیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: جشن ملی سینمای ایران ۲۱ شهریور برگزار می‌شود به همین دلیل ما زمان برگزاری جشن خود را ۲۰ شهریور و روز جمعه قرار دادیم.

اسعدیان افزود: همچنین به دنبال این هستیم که این جشن آورده خوبی از لحاظ مالی برای خانه سینما داشته باشد و بتوانیم با این مبلغ به وظایف صنفی و حل مشکلات معیشتی و بیمه‌ای اهالی سینما بپردازیم.

مازیار میری(مدیر اجرایی جشن) نیز با اعلام اسامی نامزدهای بخش‌های مختلف در جشن اصلی گفت: از میان ۵۸ فیلم شرکت‌کننده فیلم چند متر مکعب عشق، ‌ در دنیای تو ساعت چند است؟ و قصه‌ها بیشترین نامزدی را دارد.

کد خبر : ۳۰۱۱۷۰