خبرگزاری کار ایران

در پی حضور هنرمندان ارمنی نهایی شد؛

اجرای عمومی آثار مشترک ایران و ارمنستان در کشور همسایه

رئیس هیات مدیره کانون نمایش‌نامه‌نویسان ایران از همکاری مشترک بین کارگردانان ایرانی و بازیگران ارمنستان برای تولید نمایش و اجرای عمومی این آثار در کشور ارمنستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهزاد صدیقی،‌ رئیس هیات مدیره کانون نمایش‌نامه نویسان و مسئول برنامه‌ریزی و هماهنگی گروه نمایش‌نامه نویسان ارمنستان در ایران ضمن ابراز خرسندی از برقراری این ارتباط گفت: سفر این هنرمندان در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین نمایش‌نامه نویسان ایران و ارمنستان صورت گرفت و در مدت حضور آنها در ایران برنامه‌های متنوعی ترتیب داده‌ایم که جدول آن از طریق رسانه‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

او افزود: برگزاری پنج جلسه نمایش‌نامه خوانی از میان متون برگزیده نمایش‌نامه نویسان برگزیده کشور ارمنستان و رونمایی کتاب، دو نمونه از این برنامه‌ها هستند که در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

این نمایش‌نامه نویس خاطرنشان کرد: همچنین روز گذشته به همراه این گروه با انجمن دوستی ایران و ارمنستان دیدار تخصصی برگزار شد که بسیار سازنده بود. در پی حضور این هنرمندان ارتباط‌های مثبتی شکل گرفته که شرایط همکاری مشترک هنرمندان دو کشور را فراهم می‌کند.

صدیقی با اعلام خبر تولید مشترک نمایش با همکاری هنرمندان تئاتر ایران و ارمنستان اظهار کرد: بر این اساس و طبق پیشنهاد لئون موتافیان، رئیس تئاتر دولتی قازان باجیان ارمنستان قرار شد کارگردانانی از ایران به کشور ارمنستان سفر کنند و با همکاری بازیگران کشور میزبان آثار مشترک تولید شود. انتخاب این کارگردانان توسط کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئاتر انجام می‌شود و شرایط مشابه همکاری برای کارگردانانی از کشور ارمنستان فراهم می‌شود.

او با تاکید بر اینکه آثار تولید شده در کشور ارمنستان اجرای عموم خواهد داشت بیان کرد: این روابط پس از سفر نخست گروه نمایش‌نامه نویسان ایران به کشور ارمنستان ایجاد شد و به‌رغم کاستی‌ها ناخواسته طی سال‌های اخیر گسترش بیشتری داشته است. سفر این هنرمندان به ایران فرصت خوبی برای همکاری‌های مشترک بین دو کشور فراهم می‌آورد که اداره کل هنرهای نمایشی نیز در این مسیر با ما همراه بود.

جمعی از نمایش‌نامه نویسان و فعالان تئاتر کشور ارمنستان به دعوت کانون نمایش‌نامه نویسان خانه تئاتر، روز پنجشنبه گذشته به تهران سفر کردند تا علاوه بر آشنایی بیشتر با هنرمندان و تئاتر ایران؛‌ شرایط گسترش همکاری‌های مشترک را فراهم کنند.

کد خبر : ۳۰۰۸۴۵