خبرگزاری کار ایران

مجدی مجیدی:

عربستان با فیلم محمد (ص) مشکل دارد

مجید مجیدی در مصاحبه با خبر گزاری فرانسه گفت: اکنون شاهد هستیم افراطی‌هایی چون داعش نام اسلام را دزدیده‌اند.

 به گزارش ایلنا، وی افزود: در جهان غرب نیز تصویر و معنایی غلط از اسلام ارائه می‌شود که همین مسئله باعث شده تا تصویری خشن از اسلام نشان داده شود که به اعتقاد ما، تصویر ارائه شده به هیچ عنوان ربطی به دین اسلام ندارد.

مجیدی افزود: مشخص است برخی کشور‌ها چون عربستان سعودی با این فیلم مشکلاتی خواهند داشت ولی از طرف دیگر کشورهای اسلامی زیادی چون ترکیه، اندونزی، مالزی، بسیاری دیگر در آسیای جنوب شرقی خواهان این فیلم شده‌اند.

وی درباره مشکلات فیلم نیز گفت: اینکه در تمام طول فیلم یک قهرمان داشته باشی و چهره آن را به تصویر نکشی؛ یک چالش بزرگ است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود از این مصاحبه ضمن اشاره به همکاری «مجیدی و «ویتوریو استورارو»، عکاس برنده اسکار سینمای ایتالیا که در این فیلم از تکنیک خاصی استفاده کرده است، به نقل از «مجیدی» نوشت: ما برای تصاویر مربوط به این فیلم بالاخص سکانس‌های حضرت محمد، از یک دوربین steadicam استفاده کردیم، تمامی سکانس‌های مربوط به ایشان، حتی در دوران کودکی‌شان، ما همه چیز را از نقطه نگاه ایشان تصویر می‌کردیم.

مجیدی تاکید کرد: همه کنجکاوند تا حضرت محمد(ص) را در این فیلم ببینند ولی شما به هیچ عنوان در این فیلم نمی‌توانید چهره ایشان را ببینید. تنها می‌توان ایشان را از پشت سر و یا از نمای عمودی بالای سر دید.

خبرگزاری فرانسه درباره فیلم «محمد رسول‌الله» در ادامه نوشت: فیلم «محمد(ص)» قرار است در سالروز تولد امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) به نمایش درآید. دو قسمت دیگر از این سه‌گانه، با توجه به اینکه حضرت محمد در قسمت اول هنوز یک جوان است و به پیامبری‌ نرسیده‌ است، حتی ممکن است جنجال‌برانگیز‌تر باشد.

اکران این فیلم ۱۷۱ دقیقه‌ای با حضور چندین ستاره سینمایی مطرح ایرانی از روز چهارشنبه در ۱۴۳ سینما در سراسر ایران و یک روز پیش از افتتاحیه جشنواره مونترال کانادا آغاز می‌شود.

کد خبر : ۳۰۰۳۸۲