خبرگزاری کار ایران

پیشخوان کتاب‌های تازه دو ناشر تهرانی

تازه‌ترین کتاب‌های دو نشر مروارید و افق در حوزه شعر و رمان برای گروه‌های سنی بزرگسال و کودک و نوجوان منتشر شده است.

«می‌خواهم لیلای تو باشم» و «شاعر آپارتمان تنهاست»

دو مجموعه شعر «می‌خواهم لیلای تو باشم» و «شاعر آپارتمان تنهاست» نوشته افسانه شعبان‌نژاد با تصویرگری مصطفی میرزاییان توسط نشر مروارید منتشر شده است.

افسانه شعبان‌نژاد، شاعر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان اولین مجموعه داستانش با نام «نه من نمی‌ترسم» برای نوجوانان بود. او نزدیک به ۳۰۰ اثر در زمینه شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده است که از آن میان تعداد زیادی از آثارش توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت کنند. او دارای دکتری هنر و نشان درجه یک هنری در ادبیات داستانی و شعر است.

«می‌خواهم لیلای تو باشم» شامل اشعار سپید و با مضامین عاشقانه است.

در پشت جلد این کتاب آمده است:

بادام‌هایی که/ برایم چیده بودی/ طعم مهربانی دستانت را داشت/ و من فهمیدم/ گاهی/ مهربانی/ می‌تواند تلخ هم باشد...

دیگر کتاب، مجموعه شعر این ناشر «شاعر آپارتمان تنهاست» شامل ۱۶ قطعه است که هر کدام از از شعرهای این کتاب در یکی از واحدهای یک مجتمع ۱۶ واحدی اتفاق می‌افتد.

واحد 11: یک سلام ساده/ یک لبخند/ حال و احوال و تعارف‌های طولانی/ چای داغ و ظرف شیرینی/ باز مهمانی...

«می‌خواهم لیلای تو باشم» و «شاعرآپارتمان تنهاست» با ۷۷ و ۴۴ صفحه، تیراژ 1100نسخه و با قیمت‌های ۶۵۰۰ و ۵۰۰۰ تومان وارد بازار کتاب شده است.

داستان‌های استینک؛ برادر جودی دمدمی

مجموعه کتاب‌های داستانی «استینک» اثر مگان مک‌دونالد با تصویرگری پیتراچ. رینولدز و ترجمه ریحانه جعفری توسط نشر افق به چاپ رسیده است.

مگان مک‌دونالد نویسنده مجموعه پرطرفدار «جودی دمدمی» است. خودش می‌گوید: «روزی به دیدن بچه‌های مدرسه‌ای رفته بودم. پایم را که گذاشتم توی کلاس، بچه‌ها یک صدا گفتند: استینک! استینک! استینک! همان وقت بود که فهمیدم استینک خودش می‌تواند کتاب بشود.» مگان تا امروز بیش از 40 کتاب برای کودکان نوشته که ماجرای اغلب آنها را از خاطرات کودکی‌هایش الهام گرفته است.

کوتاه، نیم‌وجبی، بندانگشتی!

در این مجموعه، استینک پسری است که در کلاس دوم دبستان تحصیل می‌کند و ماجراهای بامزه‌ای که برایش رقم می‌خورد، موجب شکل‌گیری این مجموعه می‌شود.

نخستین جلد این مجموعه با عنوان «استینک هی آب می‌رود» است که در آن استینک قدکوتاه‌ترین بچه کلاس دوم شناخته می‌شود. جودی، خواهر استینک یک شب قد برادرش را اندازه می‌گیرد و می‌بیند استینک کوتاه‌تر شده!

استینک با نوشتن داستانی با عنوان هیولای کوچولوکن! علت کوتاهی قدش را به یک هیولا نسبت می‌دهد. او حسابی نگران می‌شود و به دنبال راه حلی می‌گردد تا قدش بلندتر شود.

آیا بالاخره استینک می‌تواند راه حلی پیدا کند که قدش بلدتر شود؟

***

دومین جلد از مجموعه داستان‌های برادر جودی دمدمی «استینک و آبنبات گنده فک از کار انداز» است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: خانم د پرسید: حالا کی می‌تواند بگوید که بهترین بخش نامه نوشتن کدام است؟

وبستر پرسید: وقتی تمامش می‌کنی؟

سوفی پری گفت: وقتی تمبرش را می‌چسبانی؟

خانم د گفت: وقتی جواب نامه‌ات را می‌دهند!

استینک گفت: به خصوص وقتی یک میلیون آب نبات فک از کارانداز هم با آن بفرستند.

خانم د گفت: گفتی میلیون، نوبت درس ریاضیات شد.

پشت جلد «استینک و آبنبات گنده فک از کار انداز» می‌خوانیم:

دیوانه، دیوانه‌تر، دیوانه‌ترین!

استینک یک آبنبات فک از کار انداز می‌خرد، اما فکش از کار نمی‌افتد! او هم معطل نمی‌کند. نامه شکایت‌آمیزی می‌نویسد و بعد نعمت از آسمان می‌بارد: پنج کیلو آبنبات فک از کار انداز، یک جعبه گنده پر از شکلات و چوب‌شور و پاستیل، مجموعه کامل مدادهای میمونی و ...

اما اگر بین آن همه بسته‌ی‌ ریز و درشت یک نامه مهم کوچولو را نبیند،‌چی؟

نشر افق دو جلد از مجموعه کتاب‌های داستانی «استینک» با عنوان‌های «استینک هی آب می‌رود» و «استینک و آبنبات گنده فک از کار انداز» را با تیراژ سه هزار نسخه و قیمت 6 هزار تومان برای هر جلد منتشر کرده است.

تولدم مبارک

تولدم مبارک سروده مریم هاشم‌پور است با تصویرگری علیرضا جلالی فر از سوی نشر پیداش به چاپ رسیده است.

شعر بابا در این کتاب:

دست می‌زنم،می‌خندم/ چون که دیگه غروبه/ بابام می‌آد به خونه/وای خداجون چه خوبه!/می‌آد می‌گه:«گلم کو؟/ یه بوس می‌ده به باباش؟»/ می‌بوسمش با اینکه/تیغ داره روی لپاش!

تولدم مبارک شامل سروده های کودکانه، تولدم مبارک، وز وز، پرهای بالش، درخت ما، بادکنک، بابا و کتاب و مداد است که در 12 صفحه با تیراژ 3 هزار نسخه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شده است.

بهترین قصه‌ها برای بهترین بچه‌ها (2)

انتشارات یاس بهشت دو کتاب «کشکول نوجوانان و جوانان» تالیف یوسف درودگر و جلد دوم «بهترین قصه‌ها برای بهترین بچه‌ها» تالیف فاطمه صفاری را با تصویرگری طاهره محمدی منتشر کرده است.

«کشکول نوجوانان و جوانان» مجموعه‌ای از  111 داستان خواندنی و شنیدنی‌های جالب ادبی، عرفانی و اخلاقی است که منتخبی از رساله دلگشا، گلستان سعدی، بهارستان جامی، کشکول شیخ بهایی، اصول کافی و ... است.

در  داستان مور با همت می‌خوانیم:

«موری را دیدند به زورمندی کمربسته، و ملخی را ده برابر خود  برداشته. به تعجب گفتند: این مور را ببینید که با این ناتوانی باری را به این گرانی چون می‌کشد؟ مور چون این بشنید، بخندید و گفت: مردان بار را به نیروی همت و بازوی حمیت کشند، نه به قوت تن و ضخامت بدن.»

همچنین، جلد دوم «بهترین قصه‌ها برای بهترین بچه‌ها» شامل 108 داستان تاریخی با مضمون‌های اخلاقی است که برخی از آنها پندهای آموزنده را به زبان طنز بیان کرده است.

در داستان شاهکار افسر آلمانی می‌‌خوانیم:

روزی یک افسر آلمانی از یک نمایشگاه نقاشی که در آن تعدادی از نقاشی‌های «پیکاسو» بود دیدن می کرد. در میان تابلو‌ها، تابلویی مربوط به ویرانی های جنگ جهانی دوم قرار داشت!

افسر آلمانی در مقابل این تابلو ایستاد و به آن خیره شد.سپس از پیکاسو پرسید:«این شاهکار شماست؟». پیکاسو بلافاصله جواب داد:«خیر شاهکار شماست!»

بهترین قصه‌ها برای بهترین بچه‌ها (2) برای گروه سنی نوجوانان در 150 صفحه با تیراژ 5 هزار جلد و قیمت 6 هزار تومان و کشکول نوجوانان و جوانان در 128 صفحه با تیراژ 5 هزار جلد و 5 هزار تومان به چاپ رسیده است.

«دفتر خاطرات»

کتاب «دفتر خاطرات» اثر آتوسا صالحی و مژگان کلهر با تصویرگری رودابه خائف توسط نشر افق منتشر شد.

روی جلد کتاب «دفتر خاطرات» نوشته شده «فقط دفتر خاطرات نیست» و نوجوانان را تشویق به نوشتن و ثبت خاطرات‌شان کرده است.

مولفان این کتاب با در اختیار قرار دادن فهرستی از عناوین به مخاطب برای نوشتن کمک می‌کنند. موضوعاتی مثل: «اگر می‌خواهی دعا کنی» «اگر تابستان است» «اگر لجبازی می‌کنی» «اگر می‌خواهی به یک دروغ اعتراف کنی»‌‌ «اگر تازگی‌های کشفی کرده‌ای».

در بین این صفحات هم نوشته‌های کوتاهی است که یکی از آن‌ها را می‌خوانیم:

آدم چاق به آدم لاغر گفت:

«اگر من مثل تو لاغر بودم هر روز چند تخم‌مرغ با تکه‌های گوشت پرچربی می‌خوردم. به اضافه شکلات و بستنی فراوان و ساندویچ همبرگر برای عصرانه و پوره سیب‌زمینی و یک بشقاب پرماکارونی برای شب  و ...»

آدم لاغر گفت: «آن وقت باز هم چیزی برای من باقی نمی‌ماند.»

نشر افق «دفتر خاطرات» را در 216 صفحه، 3 هزار جلد و با قیمت 16 هزار تومان به چاپ رسانده است.

«قهرمانان المپ»

جلد اول و دوم مجموعه پنج جلدی «قهرمانان المپ» با نام «قهرمانان المپ؛ قهرمان گمشده» و «قهرمانان المپ؛ پسر نپتون» اثر «ریک ریوردان» با ترجمه ثمین نبی‌پور از سوی نشر افق منتشر شده است.

پشت جلد «قهرمانان المپ؛ قهرمان گمشده» می‌خوانیم:

الهه‌ای به نام هرا حافظه پرسی جکسون و جیسون گریس دورگه‌های یونانی و رومی را پاک کرده تا راه آشتی رومیان و یونانی‌ها را هموار کند، حتی اگر این کار به بزرگ‌ترین قتل عام دورگه‌ها ختم شود. اکنون پرسی و دوستانش باید با هوشیاری و تیزبینی با هیولاها، رب النوع‌ها و موجودات کینه توز روبه رو شوند و در هیچ شرایطی پا پس نکشند چون سرنوشت انسان‌ها به این نبرد بستگی دارد.

مجموعه «قهرمانان المپ» رمانی فانتزی و اساطیری و در ادامه مجموعه قبل یعنی پرسی جکسون و خدایان یونان است. داستان عشق‌ها، شکست‌ها و فداکاری‌هاست. هفت دو رگه‌، الهه‌ای انتقامجو و ارتشی از هیولاهای بی‌رحم و نامیرا بازیگران این مجموعه پنج جلدی هستند.

پشت جلد «قهرمانان المپ؛ پسر نپتون» می‌خوانیم:

یک چیز قطعی است: روزهای مبارزه و نبرد برای پرسی جکسون پسر رب النوع دریاها، به انتها نرسیده است. او از گذشته اش تنها یک اسم به خاطر دارد: آنابث.

اکنون پرسی، فرانک و هیزل، باید با مهم ترین آزمون زندگی شان روبه رو شوند: پیشگویی هفت دورگه. اگر در این نبرد شکست بخورند، نه تنها کمپ ژوپیتر بلکه زندگی پرسی و عزیزانش، رب النوع ها و همه جهان در خطر نابودی قرار می گیرد.

«ریک ریواردان»، نویسنده این مجوعه پنج جلدی، داستان‌های قهرمانان المپ را نخست به عنوان قصه‌های وقت خواب برای دخترش تعریف می‌کرد اما اکنون این داستان‌ها در میان پر طرف‌دارترین رمان‌های فانتزی قرن بیست و یکم جای گرفته‌اند.

«قهرمانان المپ؛ قهرمان گمشده» در 600 صفحه، 2 هزار نسخه و قیمت 23 هزار تومان و «قهرمانان المپ؛ پسر نپتون» در 555 صفحه با قیمت 22 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

کد خبر : ۳۰۰۰۰۳