خبرگزاری کار ایران

آیین رونمایی از کتاب شعر« شاید اگر چشمانت آبی بودند» برگزار شد

آیین رونمایی کتاب مجموعه شعر« شاید اگر چشمانت بودند» اولین اثر الینا حسین زاده عصر پنجشنبه (29مرداد) با حضورحمیدرضا شکارسری (شاعر) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این برنامه داوود ملکی مدیر نشر برزآفرین  با اشاره به اهمیت همیشگی اولین کار‌ها برای هر پدید آورنده ابراز خوشنودی کرد  که به عنوان یک ناشر نوپا، علیرغم جریان اقتصادی موجود در صدد شناسایی، معرفی و چاپ آثار اولین توانسته گامهای کوچکی را برداد.

مولف کتاب مجموعه داستان لیموترش در ادامه با اشاره به سختی راه انتشار کارهای اول نویسندگان و شاعران جوان نقدی هم بر نگاه عام مردم به موضوع هنر کرده و گفت:  ادبیات در صدد کمیت نیست و همیشه کیفیت آن است که باعث تمایز ادبیات از سایر شاخه‌های هنری است.

در ادامه برنامه حمیدرضا شکاسری با اذعان به ادامه دادن صحبتهای ملکی در ارتباط با وضعیت ادبیات امروز صحبتهای خود را با معرفی و بررسی مدقانه کتاب «شاید اگر چشمانت آبی بودند» ادامه داد. ایشان ضمن تبریک به این شاعر بسیار جوان نگاه به اشعار شعرای گذشته، در سبک‌های مختلف را نشانه بارز نگاه و نشانه‌های موجود در کتاب دانست و این حرکت را یک تلاش خوب و قابل تامل دانست و گفت: اینکه ما به اشعار گذشتگان رجوع کنیم، مطالعه کنیم و گا‌ها از آن‌ها نیز فرازی بگیریم راه درست شروع فعالیت ادبی است که این روز‌ها توسط شاعران و نویسندگان تازه کار کمتر دیده می‌شود.

شاعر «چراغانی بی‌دلیل» و «چتر شورشی» در ادامه یکی از مهم‌ترین کارهایی را که این شاعر جوان باید در نشر داشته باشد را تسلط بیشتر شاعر به قالب‌ها و انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان راه اصلی خود دانست و صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: خانم حسین‌زاده در این کتاب بر اساس آنچه به ما ارائه داده نشان داده است که حداقل با قالب‌ها آشنایی دارد، با شعرای گذشته آشنایی دارد با چگونگی سرودنشان و حسی که در کلمه به کلمه آنها وجود دارد و این خوبست اما این خوبی زمانی عالی می‌شود که ایشان با توجه به توانایی که از ایشان در این کتاب دیدم راه خود را انتخاب کنند. به این معنی که قالب مورد نظر و علاقه خود را پیدا کرده، بیشتر روی آن کارکند و قسمت اعظم تلاش خود را بر روی آن معطوف کند.»

سراینده «ردپا بر لبه تیغ» در آخر صحبت‌های خود از نقش تخیل در خلق آثاریک شاعر گفت و ادامه داد: شاعران جوان باید که به دوران خود نگاه وتوجه بیشتری داشته باشند. زیرا که شعر امروز معمولا به امروز تعلق دارد و در امروز باید از عناصر امروزی استفاده کردتا بتوان با مخاطب ارتباط برقرا نمود اما این امروزی بودن صرفا در قالب نگاه واقعی نیست بلکه شاعر با توقویت قدرت تخیل خود می‌تواند آمیزه‌ای تخیل را با واقعیت در قالب واژگان به مخاطب ارائه دهد.

کد خبر : ۲۹۹۱۵۰