خبرگزاری کار ایران

آوای موسیقی شرق وجنوب شرق زیر گوش تهران

هنرمندان جوان موسیقی شرق و جنوب شرق از ۱۱ تا ۱۳ شهریور خراسان و سیستان را همزمان با رونمایی از آلبوم صوتی دوره اول جشنواره آیینه‌دار به برج آزادی می‌آورند.

به گزارش ایلنا؛  این برنامه در قالب نخستین برنامه «شبهای موسیقی نواحی»  جشنواره موسیقی آیینه‌دار است که با تمرکز بر مناطق و نواحی که در دوره اول این فستیوال حضور داشتند، در مجموعه فرهنگی هنری آزادی برگزار می‌شود. همزمان با آیین گشایش ، از آلبوم‌های صوتی دوره اول جشنواره آیینه‌دار نیز رونمایی میشود.

به گفته‌ علی مغازه‌ای دبیر اجرایی «جشنواره آیینه دار» این برنامه با هدف حمایت از موسیقی نواحی و استادان و پیشکسوتان موسیقی نواحی برگزار میشود و شبهای موسیقی نواحی برای حمایت از جوانانی است که در حوزه موسیقی مقامی و نواحی فعالیت میکنند. 

او می‌گوید: درواقع قصد ما از برگزاری این شب‌ها، این است که حمایت فقط به پیشکسوتان محدود نشده و جوانان فعال در این حوزه نیز مورد تشویق و حمایت قرار بگیرند. جوانانی که قرار است این مسیر را ادامه دهند.

طی این شبها؛ گروههایی از خراسان و سیستان و بلوچستان با حضور موسیقیدانان جوان در طول سه شب به اجرای برنامه می‌پردازند و هر اجرا به یک شهر با کاروان موسیقی آن شهر اختصاص دارد. بر اساس برنامه‌های اعلام شده قرار است 25 هنرمند؛ نواهایی را از شهرهای تربت جام، زابل، سراوان و ایرانشهر  اجرا کنند.

جشنواره آیینه دار با حضور محمدرضا درویشی به عنوان دبیرعلمی و علی مغازهای به عنوان دبیر اجرایی از سال 92 با همت بخش خصوصی کار خود را با هدف ارائه موسیقی بومی و ثبت و حفظ این میراث معنوی آغاز کرد.

جشنواره دو سالانه آیینه‌دار که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود؛  برای نخستین بار در مهرماه سال 92 با حضور 30 هنرمند موسیقی از جنوب شرق کشور و مناطق تربت جام، باخرز و سیستان بلوچستان در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. دومین دوره این جشنواره نیز اردیبهشت سال 94 با تمرکز بر موسیقی جنوب ایران با حضور  120 هنرمند از  هرمزگان، بوشهر و خوزستان در تالار وحدت برگزار شد.

کد خبر : ۲۹۹۱۰۶