خبرگزاری کار ایران

توضیح مجید برزگر بر یک گزارش

چرا نام فیلم‌هایی که به آن‌ها وام تعلق می‌گیرد و میزان و مبلغِ وام از سوی بنیاد سینمایی فارابی اعلام نمی‌شود؟ چرا شفافیتی در این بخش وجود ندارد؟ بودجه‌های متعلق به سینمای ایران آیا به همهٔ سینمای ایران اختصاص می‌یابد؟

انتشار گزارش خبرگزاری ایلنا درباره فیلم‌هایی که با استفاده از وام یا مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته می‌شوند با عنوان «فهرست وام گیرندگان  سینمای ایران»توضیحِ مجید برزگر  را به دنبال داشت. متن توضیح مجید برزگر بدین شرح است:

گزارشی از شما منتشر شد در چند روز گذشته که در آن چندگفت‌و‌گو هم تعبیه شده بود و به موضوع بسیار مهم ِ وام و کمک‌های دولتی به سینمای ایران می‌پرداخت و از جملهٔ گفت و‌گوکنندگان من هم بودم. گفت‌و‌گو مربوط است به بیش از دوماه پیش و در گزارشی که حالا منتشر شده، بخش‌هایی‌ش که از قول من و به عنوان گفت‌و‌گو آمده در جایی از فیلمی نام برده می‌شود که تاکید می‌کنم از من نیست. نه نام فیلم و نه مبلغِ وام – که اساسا نه من که هیچ کس از اعداد و ارقام واقعی وام‌ها خبر ندارد- و نه مبلغُ فروش. لازم می‌دانم از دوست فیلمسازم آقای پناه بر خدا رضایی بابت این اتفاق عذرخواهی کنم. گویا آن بخش از مطلب، از نویسندهٔ گزارش است که به این شکل و از قول من منتشر شده. روشن است در چنین گفت‌و‌گویی نیازی به نام بردن نمی‌بینم خاصه از کسی که عمده فیلم‌هایش مستقل و با شرایط سخت تولید شده.

اما نکتهٔ مهمِ شاید مغفول مانده‌ در واکنش‌ها به چنین گزارشی این باشد که اساسا چرا نام فیلم‌هایی که به آن‌ها وام تعلق می‌گیرد و میزان و مبلغِ وام از سوی بنیاد سینمایی فارابی اعلام نمی‌شود؟ چرا شفافیتی در این بخش وجود ندارد؟ بودجه‌های متعلق به سینمای ایران آیا به همهٔ سینمای ایران اختصاص می‌یابد؟ آیا رفتارِ عادلانه در سینمای ایران از سوی مدیریت وجود داشته است؟ و ده‌ها سوال دیگر که از فرط تکرار و نشنیدن جواب، لطفشان را از دست داده‌اند.

مجید برزگر

کد خبر : ۲۹۸۹۰۶