خبرگزاری کار ایران

مجیدی:

فیلم حضرت محمد(ص) می‌تواند موجب وفاق امت اسلامی شود

مجیدی می‌گوید: برای نگارش فیلمنامه محمد رسول الله(ص) از منابع مهم اهل سنت هم استفاده کرده‌ام و با علمای سنی مذهب هم دیدارهایی داشته‌ام.

به گزارش ایلنا، مجید مجیدی در مراسم اختتامیه اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با اشاره به خاطره‌ای از دوران کودکی خود و دعای مادربزرگش برای عاقبت به خیری فرزندان اظهار کرد: او همواره برایمان استخاره می‌گرفت و می‌گفت ان شاءالله عاقبت به خیر شوید و این جمله را پس از سالیان دراز، وقتی توفیق ساخت فیلم پیامبر اکرم (ص) را پیدا کردم، دانستم که چقدر خوب است انسان عاقبت به خیر شود.

وی افزود: چه چیزی می‌تواند بهتر از عَلم داری معرفی شخصیت عظیم الشأن پیامبر اسلام (ص) باشد و در جواب باید گفت هیچ چیز؛ با وجود همه مشقت‌ها و سختی‌هایی که ساخت فیلم محمد به همراه داشت ولی هیچ احساس خستگی از این مسئله ندارم.

کارگردان فیلم «محمد» با بیان اینکه حدود هشت سال پیش یکی از جشنواره‌های سینمایی کشور دانمارک قصد داشت بزرگداشتی برایش برگزار کند؛ گفت: به دلیل اینکه‌‌ همان زمان کاریکاتورهایی علیه حضرت محمد (ص) در این کشور منتشر شده بود نامه‌ای به رئیس جشنواره نوشتم و عنوان کردم من یک هنرمند مسلمان هستم و نمی‌توانم این پارادوکس را حل کنم که در کشوری حضور یابم که به مقدس‌ترین عنصر وجودی دین اسلام توهین می‌کند.

وی با بیان اینکه مروج و مبلغ جریان عظیم معرفی چهره رحمانی پیامبر اکرم (ص)، شخص رهبر معظم انقلاب هستند؛ خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امروز جهان اسلام در حق پیامبر عظیم‌الشأن ما کم لطفی کرده و اگر امروز شاهد هتاکی جهان غرب نسبت به ایشان هستیم، مقصر کشورهایی اسلامی هستند که با دلارهای نفتی خود، نگاه خشونت آمیز برآمده از پروژه اسلام هراسی را دنبال می‌کنند.

مجیدی با تاکید بر اینکه ثروت مسلمانان باید در راستای تبلیغ اسلام ناب هزینه شود؛ گفت: با این حال امروز در سوریه، عراق و افغانستان، تصویری دروغین از اسلام که هیچ نسبتی با دین ندارد معرفی می‌شود.

این کارگردان سینما عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم قطره‌ای از دریای رحمت پیامبر اسلام (ص) را در قالب فیلم محمد (ص) به نمایش بگذاریم؛ امیدواریم این فیلم گامی در راستای معرفی فرهنگ صحیح اسلامی باشد.

وی ادامه داد: فیلم محمد (ص) در مراسم افتتاحیه جشنواره مونترال کانادا به نمایش درمی‌آید و همزمان در سالروز میلاد امام رضا (ع) اکران آن در ایران شروع می‌شود.

مجیدی با اشاره به اینکه شهرک سینمایی بسیار عظیمی برای ساخت فیلم محمد احداث شده است گفت: شهر مکه ۱۴۰۰ سال پیش به طور کامل ساخته شده و حداقل ۳۰ سال باقی خواهد ماند، از همه فیلمسازانی که به دنبال حقیقت هستند می‌خواهم از این شهرک سینمایی استفاده کنند و آثار فاخری را در ارتباط با اسلام تولید کنند زیرا نباید همواره نسبت به تحرکات بیگانگان واکنش نشان دهیم بلکه لازم است خودمان تلاش کنیم و حقیقت ناب اسلام را به تصویر بکشیم.

کارگردان «به رنگ خدا» عنوان داشت: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در حقیقت موظف است که در این مسیر متعالی گام بردارد و چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان دهد.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها تلاش کردند بگویند شیعیان با فیلم محمد (ص) سعی دارند قرائت خودشان از اسلام را ارائه دهند؛ گفت: حقیقت آن است که برای نگارش فیلمنامه این اثر از منابع مهم اهل سنت هم استفاده کرده‌ام و با علمای سنی مذهب هم دیدارهایی داشته‌ام؛ اخیرا یکی از علمای مشهور ترکیه فیلم را دیده و گفته است فیلم «محمد (ص)» می‌تواند چراغ راهی برای دنیای اسلام باشد و خلأ معرفتی نوجوانان و جوانان مسلمان را پر کند.

مجیدی با تاکید بر اینکه عقیده دارم فیلم محمد (ص) می‌تواند موجب وفاق امت اسلامی شود؛ تصریح کرد: شایعاتی که در الازهر و دیگر مراکز اسلامی مبنی بر نمایش چهره پیامبر (ص) شنیده می‌شود حقیقت ندارد و به هیچ وجه به خود اجازه ندادیم که چهره ایشان را نشان دهیم و با احساسات پاک مسلمانان بازی کنیم.

این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه فیلم محمد (ص) می‌تواند جریانی فرهنگی و نهضتی عظیم را در دنیای اسلام به راه بیندازد؛ گفت: دوستان زیادی تلاش کردند تا این فیلم در سطح جهانی معرفی شود ولی عقیده داریم فیلم دارای صاحبی است و ما رسالت خود را انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: در فیلم محمد (ص) سکانسی وجود دارد که عبدالمطلب از ابرهه می‌خواهد شترانش را به او پس دهد و در پاسخ به سوال ابرهه که چرا نجات کعبه را نخواستی می‌گوید کعبه دارای صاحبی است که از آن دفاع می‌کند.

مجیدی با بیان اینکه برخی به دنبال خاموش کردن این نهضت فرهنگی هستند؛ خاطرنشان کرد: با این حال ایمان داریم که نور الهی هیچگاه خاموش نمی‌شود و فیلم محمد (ص) در سطح جهان خواهد درخشید.

کد خبر : ۲۹۸۳۹۳