خبرگزاری کار ایران

سالن «شمس» تئاترشهر بجنورد امروز افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۶۷۸

سالن «شمس» تئاترشهر بجنورد با حضور علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی، امروز افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین ثابت‌قدم وحید، دبیر جشنواره تئاتر رضوی درباره افتتاحیه این جشنواره گفت: آیین افتتاح جشنواره تئاتر رضوی روز گذشته در مسجد امام رضا(ع) با حضور امام جمعه شهر، مسئولان و جمعی از هنرمندان برگزار شد و امروز نیز با افتتاح سالن شمس با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی، اجراها آغاز خواهند شد.

او ادامه داد: سالن شمس اولین سالن مجهز در تئاترشهر بجنورد محسوب می‌شود و تخصصی‌ترین سالن تئاتر در شرق کشور است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام هزینه‌های تجهیز این سالن را به عهده گرفت و استان‌داری هم در احداث سالن کمک کرد.

دبیر جشنواره تئاتر رضوی اضافه کرد: زمانی که مسئولیت برگزاری در این ابعاد متفاوت نسبت به دوره قبل را، که دارای بخش‌های ویژه و جنبی است، عهده‌دار شدیم، یکی از مباحث جشنواره داشتن زیرساخت بود که ساخت این سالن در همین راستا، به برکت امام رضا(ع) انجام گرفت.

ثابت‌قدم وحید درباره نحوه کارکرد سالن پس از جشنواره نیز گفت: اختتامیه جشنواره هم‌زمان با افتتاحیه دبیرخانه دائمی جشنواره همراه است و پس از اتمام جشنواره، با کمک معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی، اجراهای عمومی در سالن شمس آغاز می‌شود. با توجه به میزان عرضه و تقاضا، خلأ این سالن احساس می‌شد و می‌توان ادعا کرد این سالن هیچ‌گاه خالی نخواهد بود. همچنین برای اولین بار آموزش سیار را ترتیب دادیم و استادان به شهرستان‌ها سفر و کلاس برگزار می‌کنند.

حسین ثابت‌قدیم وحید همچنین همراهی هنرمندان و مسئولان در سال دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی را عامل این موفقیت دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز