خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره تئاتر رضوی پیام داد

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۴۱۴

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در پیامی به دهمین جشنواره تئاتر رضوی، هنرمندان تئاتر را جویندگان عرصه‌های تعالی دنیا و ترویج انسانیت دانست.

به گزارش ایلنا، مهدی شفیعی در آستانه آغاز به‌کار این رخداد بزرگ نمایشی کشور، پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

تئاتر، تجلی آمیختگی دین و دنیاست. تجلی خردمندان‌های که مصداق سلوک اجتماعی همه‌ فرستادگان آسمانی بوده است. انسان معاصر، اقلیم رستگاری خود را نه در انزوا و عزلت که در میدان امتحان و ابتلاء کنکاش می‌نماید. تئاتر، صحنه این رستگاری است و هنرمندان این صحنه که از کیمیای دین، رویینه‌تنند، جویندگان عرصه‌های تعالی دنیا و ترویج انسانیت هستند. این انتظار بدیهی است که در روزگار حیرت و آشفتگی انسان معاصر، چشم انتظار آفرینش تئاتری باشیم که با تقید به مفاهیم بنیادی، پاسخگوی پرسش‌ها و مرهم آشفتگی‌های مخاطب خود باشد.  

تئاتر امروز، رهروی است که در طریق دشوار و به امید رستگاری انسان، فریاد برآورده است: «...خضر فرخپی کجاست؟». چشم این امید البته در سرزمینی که به گوهر شریف حضرت رضا(ع) متبرک است، به تماشای چراغ وصل روشن خواهد بود.

جشنواره تئاتر رضوی، مظهر سلوک معرفتی و دین پژوهی تئاتر امروز ایران است. هنرمندان این عرصه، به امید کرامت حضرتش و کیمیای قرابتش، هنر خویش را به نام آن امام همام به صحنه می‌برند تا در آیینه‌ دیدارش، رسالت خویش را ادا کرده باشند.

فرصت آن است که با ادای احترام به اهتمام همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، انجمن هنرهای نمایشی و اهالی ارجمند هنر نمایش در آن سامان هنرآفرین، سپاسگزار استقبال امیدبخش شهروندان بجنورد باشم.

تکرار این اتفاق ارزشمند تئاتر را که نشان معرفت‌اندیشی جامعه تئاتری است، خجسته می‌دانم و آرزومندم که تئاتر در همه‌ی ایام سال بر صحنه‌ها و در دسترس مخاطبان سراسر کشور باشد.  

امید که از لطف و مهر صاحب اصلی این هم‌نشینی نور و معنا، همواره پیروز و سربلند باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز