خبرگزاری کار ایران

روایت نوستالژی‌های دهه۵۰ و ۶۰ در شبکه دو

برنامه ترکیبی «تا همیشه» به تهیه کنندگی وکارگردانی ماجد بازرگان و اجرای گیتی خامنه از پنجشنبه، ۲۲ مرداد روی آنتن شبکه دو می‌رود.

به گزارش ایلنا، ‌ گروه کودک و نوجوان با تولید و پخش برنامه «تا همیشه» گنجینه‌ای از خاطرات قدیمی را پیش چشم مخاطبان تلویزیون می‌گشاید و قصد دارد کودکان دیروز را در سفری خاطره انگیز با خود همراه کند.

ماجد بازرگان درباره این برنامه گفت: «تا همیشه» سفری به دوران کودکی پدر و مادرهای امروز است، در این برنامه با پخش فیلم‌های سینمایی و عروسکی دهه‌‌های ۵۰ و ۶۰، گزارش مردمی، حضور مجریان قدیمی، ‌ وله، پلاتو و زیرنویس‌های مرتبط و نمایش نقاشی‌ به گذشته سفر خواهیم کرد.

وی افزود: «تا همیشه» حال و هوای نوستالژیک دارد و با بازپخش تصاویر آرشیوی از برنامه‌های قدیمی تلویزیون، ‌ کارتون‌های خاطره انگیز و پرداختن به بازی و ابزارهای قدیمی خاطره روزهای خوش گذشته را برای بزرگسالان زنده می‌کند.

این تهیه کننده گفت: ما تا امروز شاهد برنامه‌هایی بوده‌ایم که تصاویری از گذشته پخش می‌کردند اما «تا همیشه» یک برنامه نیست! این مجموعه تلویزیونی یک جریان است که سعی می‌کند گذشته را به روایت امروز زنده کند، مثلا طی آن به مدرسه‌هایی با نیمکت‌های سه نفره می‌رویم و روی‌‌ همان نیمکت‌ها با دانش آموزان سی سال پیش گپ و گفت خواهیم داشت.

به گفته بازرگان این برنامه در ۵۲ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده و «تاریخگرام»، ‌ «اتاقچه» و «گزارش» بخش‌های مختلف آن را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ما در بخش «تاریخگرام» در هر قسمت به یک مکان – رویداد سفر می‌کنیم، «اتاقچه» ما هم اتاقی با طراحی قدیمی است که از وسایل نوستالژیک پر شده و هر بار با لمس یکی از این وسایل خاطراتمان زنده می‌شود؛ ‌ همچنین در آیتم «گزارش» با چهره‌های محبوب همقدم می‌شویم و با آن‌ها درباره روز‌ها و خاطرات خوش گذشته گپ و گفت خواهیم داشت.

این تهیه کننده گفت: مجموعه تلویزیونی «تا همیشه» با روایتی متفاوت به سراغ برنامه‌های به یادماندنی و خاطره انگیز مخاطبان دیروز سینما و تلویزیون می‌رود و گنجینه‌ای از خاطرات را پیش چشم آن‌ها می‌گشاید.

این برنامه ترکیبی که با هدف افزایش شادابی و آرامش روانی در جامعه تولید می‌شود، به قلم پریسا حیدری نوشته شده و از دیگر بخش‌های آن می‌توان به گفتگو با شخصیت‌های سیاسی، ‌ فرهنگی، ‌ ورزشی و.. درباره روزهای کودکی و گپ و گفت با چهره‌های آشنا و خاطره انگیز برای مخاطبان بزرگسال تلویزیون اشاره کرد.

 «تا همیشه» پنجشنبه از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه دو می‌رود و بازپخش آن روز جمعه ساعت ۱۳: ۳۰ خواهد بود.

کد خبر : ۲۹۶۸۹۴