خبرگزاری کار ایران

«جمجمه‌ای در کانه مارا» و «چقدر خوبیم ما» تازه‌واردهای لیست پرفرو‌ش‌ها

رمان‌های «ناطور دشت» نوشته‌ی جروم دیوید سالینجر، «آناکارنینا»ی تولستوی و «اتحادیه ابلهان» جان‌کندی تول با ترجمه‌ی پیمان خاکسار کتاب‌های نسبتا قدیمی هستند که با درخواست دوباره تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازار کتاب تهران در سومین هفته‌ی مردادماه عناوین جدیدی را در لیست پرفرو‌ش‌ها می‌بیند و منتظر است با اضافه شدن کتاب‌های نوبرانه و چاپ اول شهریور‌ماه، پیشخوان کتابفروشی‌ها را در آخرین هفته‌‌های تابستان هم به‌روز کند و هم پروپیمان.

 رمان‌های «ناطور دشت» نوشته‌ی جروم دیوید سالینجر، «آناکارنینا»ی تولستوی و «اتحادیه ابلهان» جان‌کندی تول با ترجمه‌ی پیمان خاکسار کتاب‌های نسبتا قدیمی هستند که با درخواست دوباره تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند و این هفته در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های تهران دیده می‌شوند. همچنین «جزء از کل»، «نام من سرخ» و «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» که چند هفته‌‌ی گذشته در لیست کتاب‌های کتاب‌های پرفروش جا خوش کرده‌ بودند، این هفته دوباره در کتابفروشی‌ها جزو پنج کتاب پر استقبال قرار گرفتند. البته کتاب‌هایی مثل «دیروز» و «علیه تفسیر» هم برای سومین هفته‌ی متوالی به عنوان کتاب پرفروش معرفی شدند. علاوه بر این‌ها آثار تازه‌ واردی مثل «جمجمه‌ای در کانه مارا»، «یک‌ خواهش کوچک» و «عطر بیدار زمین» در سومین هفته‌ی مردادماه مورد توجه کتابخوان‌ها قرار گرفتند و به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند.

ناشرانی چون نیلوفر، مروارید، بیدگل و چشمه بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

این گزارش، آثار پرفروش‌ برخی کتابفروشی‌های تهران از 17 مردادماه تا 22 مردادماه را بررسی کرده است.

کتابفروشی چتر: دو رمان «بارون درخت‌نشین» نوشته‌ی ایتالو کالینو با ترجمه‌ی مهدی سحابی و «فراتر از بودن» از کریستین بوبن، در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند. رتبه‌‌ی بعدی جدول هم در اختیار «ماجرای عجیب سگی در شب» به قلم مارک هادون است. ترجمه‌ی رضی هیرمندی از داستان «خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره وقت» نوشته‌ی شرمن الکسی هم دیگر کتاب پرفروش کتابفروشی چتر در این هفته معرفی شد. همچنین روایت سالینجر از ذهن به هم‌ریخته‌ی هولدن کالفیلد هفده ساله یا همان «ناطور دشت» معروف نیز، پنجمین کتاب پرفروش این فروشگاه در روزهای میانی مرداد بود. «تنهایی پرهیاهو» از بهومیل هرابال که توسط پرویز دوایی ترجمه شده نیز از کتاب‌های پرفروش این هفته‌ی چتر معرفی شد.

کتابفروشی جیحون: دو اثر روانکاوانه‌ی «نیمه‌ی تاریک وجود» از دبی فورد و «اثر مرکب» دارن هاردی، در رتبه‌های ابتدایی لیست پرفروش‌های این فروشگاه ایستاده‌اند و «تنها راز موفقیت دوام آوردن است» نوشته‌ی مارک و رنه رید یارنل در پشت سر آن‌ها قرار دارد. دو روایت منصور دهستانی از ماتریس روابط بین فردی تیپ‌های شخصیتی و خودشناسی عمقی MBTI به‌نام‌ «این سوی چهره‌ها» و «آن سوی چهره‌ها» هم این هفته مورد توجه ویژه‌ی مراجعان کتابفروشی جیحون قرار گرفته است. همچنین «چگونه با هرکسی صحبت کنیم» که اثری در حوزه‌ی آموزش روابط بین فردی از لیل لوندز درباره‌ی چگونگی تعامل و گفت‌وگو با دیگران است با ترجمه‌ی مهدی قرچه‌داغی پنجمین کتاب پرفروش جیحون معرفی شد.

کتابفروشی نشر مروارید: تازه‌ترین اثر ابراهیم رها با نام، «چقدر خوبیم ما» رتبه‌ی‌های ابتدایی فروش در کتابفروشی نشر مروارید را به خود اختصاص داده است. آخرین مجموعه شعر منتشر شده از سیمین بهبهانی یا همان «عاشق‌تر از همیشه بخوان» هم دیگر اثر مورد توجه برای مراجعان این فروشگاه در این هفته بود. همچنین «دیروز» آگاتا کریستف و «یک خواهش کوچک» نوشته‌ی سیروس ابراهیم‌زاده نیز ازجمله داستان‌های مورد علاقه مشتری‌های این کتابفروشی در روزهای میانی تابستان معرفی شدند. مجموعه غزل «عطر بیدار زمین»، سروده‌ی عمران صلاحی هم برای مشتری‌های این فروشگاه جذابیت داشته و جزو پنج کتاب پرفروش این هفته است.

کتابفروشی بیدگل: تازه‌ترن نمایشنامه‌ی چاپ شده از مارتین مک‌دونا با نام «جمجمه‌ای در کانه مارا» در جایگاه ابتدایی لیست پرفروش‌های بیدگل ایستاده و داستان «عطر سنبل، عطر کاج» نوشته‌ی فیروزه جزایری دوما رده دوم لیست فروش را به خود اختصاص داده است. البته استقبال مراجعان این فروشگاه از «علیه تفسیر» سوزان سانتاگ با ترجمه‌ی مجید اخگر همچنان ادامه دارد و این هفته هم جایگاه این کتاب در لیست فهرست پرفروش‌های این فروشگاه حفظ شد. همچنین مجموعه شعری «جوانی‌ها» از بیژن الهی در جایگاه سوم این فهرست ایستاد. اثر جولیا کامرون درباره‌ی حس‌های ناب وجودی که تمامی خلاقیت‌ها از آنها منشا می‌گیرند، به‌نام «راه هنرمند (بازیابی خلاقیت(» که توسط گیتی خوشدل ترجمه شده و «استیو جابز» هم از دیگر کتاب‌های محبوب این فروشگاه بودند که در سومین هفته‌ی مرداد مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند و در انتهای فهرست پرفروش‌های کتابفروشی بیدگل ایستادند.

کتابفروشی روزبهان: داستان‌های «سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش» نوشته‌ی هاروکی موراکامی و «جزء از کل» از استیو تولز که توسط پیمان خاکسار ترجمه شده، هنوز هم جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های کتابفروشی روزبهان هستند. دو رمان قدیمی‌تر «اتحادیه‌ی ابلهان» به قلم جان‌کندی تول و «بیگانه»‌ی آلبر کامو نیز دیگر آثار ادبی لیست پرفروش‌های این فروشگاه هستند. علاوه بر این‌ها، «نام من سرخ» اورهان پاموک نیز این هفته مورد استقبال کتابخوانان قرار گرفته و در جایگاه پنجم لیست پرفروش‌ها ایستاده است.

کتابفروشی گوتنبرگ: حضور  دو کتاب «تو، تویی» 1 و 2 نکته‌ی جالب فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه در هفته گذشته بوده است.. البته کتاب روان‌شناسانه‌ی «444 نکته‌ی زندگی» که توسط فلور نظری گردآوری شده هم در رتبه‌های ابتدایی لیست کتاب‌های پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارد. داستان عامه‌پسند مریم اولیایی با نام «بانی عشق» نیز کتاب دیگری است که این هفته رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در کتابفروشی گوتنبرگ داشته و جزو پنج کتاب پرمخاطب معرفی می‌شود. در کنار  این‌ها، اثر معروف برایات تریسی درباره‌ی نترسیدن از انجام کارهای بزرگ و سخت، که تحت نام «قوراغه‌ات را قورت بده» توسط نشر دالیا منتشر شده نیز مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. چاپ نشر جاویدان خرد از «آناکارنینا»ی لئون تولستوی نیز در لیست پرفروش‌های اینجا دیده می‌شود.

شهرکتاب مرکزی: در فهرست پرفروش‌های این فروشگاه در هفته گذشته دو داستان بلند ایرانی «طوطی بی‌ادب سرهنگ» از حمیدرضا بلوچ و «بیوه‌کشی» یوسف علیخانی حضوری پررنگ داشته‌اند. بعد از این دو کتاب که در صدر فهرست پرفروش‌‌ها قرار گرفته‌اند، داستان اورهان پاموک درباره‌ی نویسنده‌ای حدود شصت ساله که در تنهایی به سر می‌برد و از ترس رویارویی با اندوهی که آمیخته با گذشته‌اش است از پرداختن و فکر کردن به آن زمانها اجتناب می‌کند به‌نام «تا در محله گم نشوی» و «دیروز» آگاتا کریستف نیر رتبه خوبی در لیست پرفروش‌های این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌‌اند. همچنین «یادداشت‌های روزانه از محمدعلی فروغی از سفر کنفرانس صلح پاریس» نشر سخن که به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش منتشر شده هم در رده‌ی بعدی این فهرست قرار گرفته‌ است.

کتاب‌های پرفروش هفته‌ی سوم مرداد
ردیف نام کتاب نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره‌ی کتاب
1 دیروز آگاتا کریستف/ اصغر نوری مروارید 8000 دیروز داستان مردی را روایت می‌کند که زندگی او به کار در کارخانه و نوشتن خلاصه شده است.
2 علیه تفسیر سوزان سانتاگ/ مجید اخگر بیدگل 20000 کتاب به فلسفه هنر می‌پردازد و در آن مقالاتی درباره ادبیات جدید، هنرهای تجسمی و مفهوم زیبایی‌شناسی در هنر درج شده است.
3 جمجمه‌ای در کانه مارا مارتین مک‌دونا/ بهرنگ رجبی بیدگل 7000 تازه‌ترن نمایشنامه‌ی چاپ شده از مارتین مک‌دونا.
4 جزء از کل استیو تولز/ پیمان خاکسار چشمه 40000 داستان ماجراهایی پیچیده و تودرتو دارد که از رابطه عجیب و خاص این پدر و پسر شکل می‌گیرد.
5 سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش هاروکی موراکامی/ امیرمهدی حقیقت چشمه 16000 رمان حکایت سفر عمدتا درونی جوانی است که چهار دوست صمیمی‌اش یک‌باره، بی‌این‌که هیچ دلیل روشنی به او بگویند، رشته‌ دوستی خود را با او بریده‌اند.
6 یک‌ خواهش کوچک سیروس ابراهیم‌زاده مروارید 8200 این کتاب نوشته هایی را تقدیم می دارد که نویسنده آرزومند بوده به شیوه ی گذشته های دور و نزدیک، نگرش های خود را در کار جهان، با صبر و حوصله و سر فرصت به روی کاغذ بیاورد.
7 عطر بیدار زمین عمران صلاحی مروارید 8200 تازه‌ترین مجموعه غزل منتشر شده از عمران صلاحی
8 چقدر خوبیم ما ابراهیم راها مروارید 7500 نقد ایرادات رفتاری ما به طنز
9 یادداشت‌های روزانه از محمدعلی فروغی از سفر کنفرانس صلح پاریس گرداورنده: بنیاد افشار نشر سخن 65000 کتاب حاصل گردآوری ۶ دفترچه از یادداشت‌های روزانه فروغی یا همان ذکاءالملک است که در فاصله زمانی ۲۵ آذر ۱۲۹۷ تا ۱۹ مرداد ۱۲۹۹ نوشته شده است.
10 تا در محله گم نشوی اورهان پاموک/ حسین سلیمانی‌نژاد چشمه 8500 نویسنده ای حدود شصت ساله در تنهایی به سر می‌برد و از ترس رویارویی با اندوهی که آمیخته با گذشته اش است از پرداختن و فکر کردن به آن زمان‌ها اجتناب می‌کند

گزارش از بهاران سواری

کد خبر : ۲۹۶۸۴۲