خبرگزاری کار ایران

انتشار دو یادداشت درباره "هملت" جنجال به‌پا کرد

روزنامه‌های انگلیسی – ازجمله تایمز – برای انتشار زودهنگام مروری بر نمایش "هملت" پیش از شب اجرای ویژه مطبوعات با چالش‌هایی مواجه شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از هالیوود ریپورتر، بندیکت کامبرباچ در حالی چهارشنبه شب با نقش "هملت" روی صحنه سالن "باربیکن سِنتِر" شهر لندن رفت که پیش‌بینی می‌شود با شخصیت پیچیده‌ای بعد از آنچه لارنس اولیویه در فیلم – هملت 1948 - خلق کرد مواجه باشیم.

اما انتشار یادداشت‌ها در میان آن عده‌ که برای خرید بلیت‌های محدود 10 یورویی (15 دلاری) این نمایش صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند، موجی از خشم به راه انداخته است.  

با وجود آنکه 25 آگوست - پانزده روز دیگر- به عنوان شب افتتاحیه ویژه (و اجرا برای مطبوعات) نمایش "هملت" اعلام شده بود؛ روزنامه‌های "تایمز" و "دیلی میل" مطالب جداگانه‌ای درباره اجرای جنرال(پیش نمایش) این کار منتشر کردند.

یادداشت روزانه دیلی میل درباره نمایش "هملت" به شدت مثبت بود، اما کِیت مالتبی منتقد روزنامه تایمز به این نمایش تنها دو ستاره داد. او نمایش را در حد اجراهایی برای کودکان مولن رژ توصیف کرد و آن را یک زیاده‌روی تئاتری محض دانست. این نقد پاسخ فوری فعالان صنعت تئاتر را به همراه داشت و آنها از انتشار این مطلب پیش از اجرای مطبوعات گلایه کردند.

 روی ویلیامز – نمایش‌نامه نویس – در توییتر خود نوشت که این نقد عادلانه نیست و به همین دلیل از عنوان "پیش نمایش" برای چنین اجراهایی استفاده می‌شود.

ادی مارسون – بازیگر که در فیلم اسب جنگی خوش درخشید – نیز چنین توئیت کرد که این روزنامه‌نگار باید اجازه دهد مردم نسخه‌های ابتدایی مطالبش را ببینند.

مارک شنتون - منتقد ارشد مجله معتبر استیج - نوشت که بین پیش نمایش و اجرای نخست تغییرات بسیاری رخ می‌دهد. او می‌نویسد: همکاران منتقد در روزنامه‌ای با کیفیت مثل تایمز با انتشار این یادداشت کوتاه در حد چکیده همچنان وارد جدل اصلی نشده‌اند.

"یک بخش از کار ما به عنوان منتقد احترام گذاشتن به روند خلق هنری است؛ و بخش دیگر تصدیق این موضوع که آنها – هنرمندان – پیش از آنکه مورد قضاوت قرار گیرند با روی پیش نمایش خود کار کنند."

کد خبر : ۲۹۶۴۹۴