خبرگزاری کار ایران

شهاب حسینی:

هرگز از چهره‌ام به عنوان برند استفاده نمی‌کنم

دور جدید فعالیت‌هاش شهاب حسینی برگزار شد. او این‌بار مدیریت شهر فرش را برعهده گرفته و قصد دارد با درآمد حاصل از آن به سرمایه‌گذاری در سینما کمک کند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، شهاب حسینی در مراسمی که شب گذشته(یکشنبه 18 مرداد) به مناسبت دور جدید فعالیت‌های فرهنگی خود برگزار می‌کرد؛ گفت: همیشه برندهای تجاری از چهرههای سینمایی برای کارهای خود استفاده می‌کنند  و در تمام دنیا تلفیق چهره‌های سینمایی و ورزشی  با محصولات تجاری اتفاق می‌افتد اما من هرگز اعتقادی به استفاده ابزاری از عکس یک بازیگر برای تبلیغات کالا نداشتم به همین دلیل نیز هرگز چنین پیشنهادهایی را قبول نمی‌کردم.

وی ادامه داد: شاید آدم‌های خوشچهره را بتوان برای این برندها مورد استفاده قرار داد اما بازیگر را نمی‌توان تنها برای تبلیغات استفاده کرد زیرا معتقدم یک بازیگر ظرفیت بیشتری دارد که می‌توان آنها را بکار گرفت.

حسینی که به عنوان مدیر فرهنگی و هنری شهر فرش منصوب شده؛ افزود: پیروی جمله دست به‌دست هم دهیم به مهر/ میهن خود را کنیم آباد، وقتی مجموعه شهر فرش این پیشنهاد را به من داد؛ اعلام کردم نمی‌خواهم از چهره‌ام به عنوان برند تجاری استفاده کنم به همین دلیل به دنبال راهکاری گشتیم و تلاش کردیم تا راه‌های دیگری را مدنظر قرار دهیم که به کلیت سینما کمک کند.

بازیگر دوران عاشقی افزود: به این نتیجه رسیدیم که شاید بتوانیم مبلغ هنگفتی که به من پیشنهاد دادند را در راستای حرکت بهتری قرار دهیم. به توافق رسیدیم که با این پول می‌توان فیلم‌های خوب و تأثیرگذار با بودجه اندک ساخت ضمن اینکه این کار موجب تبلیغات عمقی می‌شود نه سطحی.

بازیگر طعم شیرین خیال ادامه داد: برندهای بزرگ می‌توانند برنامه‌های فرهنگی و هنری بزرگی نیز داشته باشند و  بخشی از هزینه‌هایشان را به فعالیت فرهنگی اختصاص دهند. با این نگاه سینما نیز می‌تواند چشم امید داشته باشد که از سرمایههای موجود جامعه و شرکت‌های بزرگ درست استفاده کند.

حسینی ادامه داد: این نگاه من است و من هرگز به همکارانم خرده نمی‌گیرم که چرا چهره آنها روی محصولات تجاری و یا برندها قرار می‌گیرد زیرا برخی پیشنهادها آنقدر خوب است که ممکن است جذاب باشد و بپذیریند. اما من بازهم معتقدم همین ارقام می‌تواند در خدمت ساخت فیلم‌های مؤثر سینمایی و سریال‌هایی قراربگیرد که براساس رمان‌های داخلی و خارجی ساخته می‌شود و  این امر موجب می‌شود تا نام برندها نیز در کنار این هنرها بدرخشد و این امر به  نوعی تبلیغ عمقی است که نشان می‌دهد تعالی جامعه برای این شرکت‌ها مهم است.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که وقتی در تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌ها نام حامیان را می‌بینم؛ متوجه می‌شویم  اثر ارزش خاصی دارد و آن برند نیز جزیی از فرهنگ شده است.

حسینی افزود: هدف اصلی ما از فعالیت پیشرو این است که در سال‌های آینده سرمایهگذاری در سینما بیشتر شود و این سرمایه‌گذاری در فرهنگ، کتاب، چاپ، نقاشی نیز افزایش یابد.

در این مراسم تفاهمنامه‌ای امضا شد که براساس آن شهاب حسینی موافقت کرد بجای آنکه تصویرش به عنوان تبلیغ یک برند خاص استفاده شود با همکاری شهر فرش مدیریت ساخت چند فیلم سینمایی را برعهده بگیرد و درآمد حاصل از این قرار داد به‌جای واریز به حساب شهاب حسینی در کل سینما سرمایه‌گذاری شود.

در این مراسم که از ساعت 18 آغاز و تا ساعت 22 ادامه داشت؛ علیرضا قربانی، علی معلم، پوران درخشنده، هنگامه قاضیانی، تینا پاکروان و هوشنگ گلمگانی حضور داشتند و اجرای برنامه را جواد یحیوی برعهده داشت.

کد خبر : ۲۹۶۴۲۸