خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم مزار شریف:

مدیرانی که اعتقادی به سینما و موسیقی ندارند وارد مراسم هنری نشوند

مراسم افتتاح سینما زیتون رودبار با سخنرانی حسن برزیده (کارگردان فیلم مزار شریف) در حالی برگزار شد که برزیده به‌جای سخن گفتن درباره فیلمش به انتقاد از بعضی رفتارهای مدیران و مسئولان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگردان فیلم مزار شریف صبح امروز(13 مرداد) در افتتاحیه سینما زیتون رودبار طی سخنانی گفت: من ابتدا می‌خواستم درباره فیلمم صحبت کنم اما وقتی وضعیت این سالن و مراسم را دیدم؛ ترجیح دادم چند نکته را یادآوری کنم. اول به طنز بگویم که چرا و قتی ما در شهری مانند رودبار هستیم که گل و گیاه در آن بسیار است؛ باید گل مصنوعی در مراسم استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت سینما گفت: سینما گر حتما برای گفتن حرفش و دیده شدن فیلمش به سالن سینما احتیاج دارد و باید سالن سینما ساخته شد اما نباید وقتی سالنی ساخته می‌شود بخش‌هایی همچون تهویه و سرما و گرما نادیده گرفته شود و مردم نباید با مشقت فیلم ببینند.

حسن برزیده با انتقاد از خروج برخی مسئولان در هنگام اجرای موسیقی در سالن گفت: چرا باید همچنان گروهی از مدعوین هنگام پخش موسیقی از سالن خارج شوند و هنوز تصور می‌کنند که موسیقی حرمت دارد و نباید آن را انجام داد. اگر کسی اعتقاد به سینما و موسیقی ندارد؛ به این مراسم وارد نشود درحالیکه مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به موسیقی اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: مردم صاحبان واقعی هنر هستند و من فیلم مزار شریف را برای مردم ساختم و از همه دوستانی که برای ساخت این فیلم زحمت کشیدند؛ سپاسگزارم و دست تک تک آنها می‌بوسم و به گرمی می‌فشارم.

فرید فرخنده کیش نیز طی سخنانی گفت: امروز خوشحالیم که رودبار صاحب سالن سینما می‌شود و سینمای این شهر با فیلم مزار شریف فیلمی درباره صلح و دوستی است و نشان می‌دهد که هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست؛ افتتاح می‌شود.

در این مراسم از منوچهر شاهسواری،‌ حسن برزیده و مهتاب کرامتی به پاس ساخت فیلم مزار شریف با حضور رئیس سازمان سینمایی و مدیران فرهنگی تقدیر شدند.

کد خبر : ۲۹۵۱۰۴