خبرگزاری کار ایران

مشمولان جدید بیمه اهل قلم معرفی شدند

دایره دربرگیری مشمولان بیمه تامین اجتماعی اهل قلم گسترش یافته و براساس ویرایش جدید آیین‌نامه پدیدآورندگان بیمه اهل قلم، گروه‌های بیشتری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اهل قلم قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، موسسه خانه کتاب به منظور تسهیل شرایط برای اهل قلم، آیین نامه پدیدآورندگان؛ بیمه اهل قلم را مورد بازنگری قرار داد و در ویرایش آیین‌نامه که به تایید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، ویراستاران، نمایشنامه‌نویسان، فیلمنامه‌نویسان، مولفان کتاب‌های خطاطی و عکاسی، مقدمه‌نویسان، حاشیه‌نویسان و پدیدآورندگان کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی نیز مشمول طرح بیمه می‌شوند.

در آیین‌نامه پدیدآورندگان بیمه اهل قلم در تبصره یک بخش ویراستاران به این موضوع اشاره شده که ویراستارانی که حداقل 8 عنوان کتاب بزرگسال، یا 10 عنوان کتاب کودک و نوجوان، یا 5 عنوان کتاب بزرگسال و 5 عنوان کتاب کودک و نوجوان را برای اولین بار چاپ کرده‌اند و از چاپ آخرین اثرشان بیش از 3 سال نگذشته است، با توجه به مصادیق مختلف ویرایش و تشخیص صحت مدارک ویراستاران، موظف به گرفتن تاییدیه خانه ویرایش خانه کتاب هستند.

در همین آیین‌نامه، نمایشنامه‌نویسان، فیلمنامه‌نویسان، مولفان کتاب‌های خطاطی و عکاسی، مقدمه‌نویسان و حاشیه‌نویسان در صورت چاپ اثرشان، با تایید شورای خانه کتاب، مشمول طرح بیمه قرار می‌گیرند.

همچنین در این آیین‌نامه، پدیدآورندگان کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی (بجز کتاب‌های درسی، کمک درسی، آموزشی و کمک آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی، راهنمای درسی، مجموعه تست یا آزمون از مقطع دبستان تا دکترا) مشمول طرح بیمه خواهند شد.

در تبصره 4 این آیین نامه بیان شده که موارد استثنا یا شرایط خاص تعیین مشمولان و غیرمشمولان این طرح در صورت داشتن شرایط بند 1 به عهده شورای خانه کتاب است.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به سایت اهل قلم، در نشانی اینترنتی www.ahleghalam.ir بخش «آیین‌نامه‌ها» مراجعه کنند.

کد خبر : ۲۹۵۰۴۷