خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر مروارید و تارا

طرف تاریکی؛ صدایی از دیوار و کسی درمیان شما تازه‌های حوزه داستان و رمان هستند که می‌توانند مخاطبان را برای مدتی سرگرم خود سازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دو نشر مروارید و تارا در سری کتاب‌های تازه منتشر شده‌ی خود؛ سه کتاب داستان و رمان روانه بازار کتاب کرده‌اند.

طرف تاریکی

«طرف تاریکی» مجموعه برگزیده داستانی‌های کوتاهی است که توسط محبوبه موسوی گردآوری و ترجمه شده است.

در فهرست این مجموعه 11 داستان شامل: داستان‌های بازی سیاه از ریچارد کانل، خمره‌ی آمونتیلادو از ادگان آلن پو، مسافرخانه از گی‌دی موپاسان، جاده مهتابی و یک شب تابستانی از آمبروس بایرس، بازگشت از فرناندو سونتینو، قفل‌ها راهی به درهای گشوده ندارند از جان والیس هیکس، کله پاچه، دختری که هرگز نبود و گرگ‌های برلین  از ریچارد اشنلزر و فرار از سگ روآلد دال دیده می‌شود.

این کتاب منتخبی از داستان‌های وحشت است که در بخشی از آن می‌خوانیم:

ترس، همواره به فاصله یک گام جلوتر راه می‌رود. حضور سایه وار مرگ است پشت سر آدمی. با این داستان‌ها به قلمرویی ناشناخته و تاریک گام می‌گذاریم که در آن مرزهای مرگ و زندگی درهم تنیده است. ضرب‌المثلی انگلیسی می‌گوید: "هیچ فرد مرده‌ای نمی‌تواند داستان تعریف کند." پس راوی، همان کسی است که زنده از دل ترس بیرون آمده است.

طرف تاریکی در 149 صفحه، با تیراژ 550 نسخه و قیمت 9 هزار تومان از سوی نشر فرهنگ تارا منتشر شده است.

صدایی از دیوار

«صدایی از دیوار» مجموعه‌ای از یک آنتولوژی داستان کوتاه است که توسط جیمز مافت و کنت آر. مک النی گردآوری و توسط نورا موسوی نیا انتخاب و ترجمه شده است.

این کتاب 10 داستان شامل: تماس تلفنی (دوروتی پارکر) من می‌ایستم اینجا و اتو می‌کنم (تیلی اولسن) خدمتکار بانو (کاترین منسفیلد) پاسخ‌ها و ... شارلوت و پرینگز گیلمن و کاغذدیواری زرد (جویس کرول اوتس) صدایی از دیوار (ایمی تن) شخص (دنی سانتیاگو) تو می‌گی چرا؟ (لنگستن هیوز) و یک بسته نامه (هنری جیمز) را دربرگرفته است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

بچه که مرد، مادرم خرد شد نه یک دفعه بلکه تکه به تکه، مثل بشقاب‌هایی که یکی پس از دیگری از قفسه سقوط می‌کنند و خرد می‌شوند. هرگز نفهمیدم چه موقع اتفاق می‌افتد، به این ترتیب تمام مدت در حالت انتظار عصبی و بی‌قرار بودم.

پدرم به شیوه‌ی متفاوتی خرد می‌شد. او سعی می‌کرد اوضاع را رو به راه کند. اما اوضاع طوری بود که انگار می‌دوید تا چیزها را پیش از سقوط در هوا بگیرد، منتها همه چیز سقوط می‌کرد پیش از اینکه بتواند آنها را بگیرد.

«صدایی از دیوار» 181 صفحه، با تیراژ 550 نسخه و قیمت 10 هزار تومان از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

کسی در میان شما

«کسی در میان شما» رمان ایرانی نوشته انسیه ملکان است که از سوی نشر مروارید به چاپ رسیده است.

این رمان داستان زنی است که یک روز صبح با دیدن یک خواب و رؤیا از خواب بیدار می‌شود و عشقی که در گذشته داشته و خاطرات آن به‌طور مداوم و پیوسته برایش تداعی می‌شود. این زن در این حالت دو شخصیت را برای خودش متصور است، یکی خودش و دیگری کسی که دوست دارد باشد.

ملکان متولد سال 1355 و دانش‌آموخته سینما و روزنامه‌نگاری است. او در مطبوعات، سینما، تلویزیون و موسیقی در زمینه‌های داستان‌نویسی، نقد،نویسندگی و گویندگی فعالیت دارد و همچنین نخستین کتاب خود را با عنوان مجموعه داستان «گفته بودی به هر حال» را در سال 1391 منتشر کرد.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«حریر خاکستری را از روی تخت بلند می‌کنم. این حریر خودش هم تکلیف خودش را نمی‌داند. بیچاره نمی‌داند به کجا تعلق دارد لباسی که هیچ کجایت را نمی‌پوشاند. نمی‌دانم می‌پوشاند یا عریان می‌کند. آناهیتا اگر اینجا بودی حتماً به حرف‌های من می‌خندیدی. تو که نقاشی می‌کشی بگو که این حریر کجای نقاشی توست؛ درون آن یا بیرون آن؟ تو خود می‌دانی که این حریر خود فلسفه هنر را به چالش کشیده است؛ به همان اندازه که رابطه میان ما و مردان را به کشمکش انداخته...»

«کسی در میان شما» 139 صفحه، با تیراژ 1100 نسخه و قیمت 8 هزار تومان از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است.

کد خبر : ۲۹۴۷۷۵