خبرگزاری کار ایران

«جی دی سالینجر» در یک قاب به آپ‌آرت‌مان می‌آید

نخستین صحنه‌های مستند زندگی جی دی سالینجر با عنوان «سالینجر در قاب» به کارگردانی شین سالرنو در مجتمع فرهنگی هنری آپ‌آرت‌مان با حضور امیر احمدی‌آریان و پوپه میثاقی به نمایش و نقد گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا، این فیلم که یکی از معدود تصاویری است که وارد حریم زندگی نویسنده بزرگ اما منزوی آمریکایی و خالق ناتور دشت شده برای نخستین بار قرار است در ایران به نمایش عمومی گذاشته شود. این فیلم روز دوشنبه ۱۲ مرداد در دو سانس ۱۷ و ۲۰ به نمایش درخواهد آمد. در بین دو سانس نیز امیر احمدی آریان نویسنده و مترجم و پو‍‍په میثاقی مترجم و کارشناس ادبی درباره ویژگی‌های آثار جی دی سالینجر و راز معروف بودن او می‌گویند.

جی دی سالینجر یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر جهان بود که از سال ۱۹۶۵ کمتر از خانه‌اش خارج شد و در انزوا زندگی کرد. او تا زمان مرگش در ژانویه ۲۰۱۰ به مدت ۴۵ سال با هیچ خبرنگاری گفتگو نکرد و مقابل دوربین عکاسان قرار نگرفت و به نوشتن پرداخت. او حتی اجازه نداد که کسی از روی آثار مهمی چون ناتور دشت فیلمی بسازد. اما «شین سالرنو»که پیش از این فیلم‌های اکشنی چون «وحشی‌ها»و «بیگانگان علیه شکارچیان»را ساخته بود در طی ۹ سال توانست به زندگی سالینجر وارد شود و روایتی از آن داشته باشد. در صحنه‌های نمایش داده شده‌ شامل مصاحبه‌هایی با «تام وولف»، «ای. ال دکتروف»و «گور ویدال»می‌شود. در این فیلم همچنین به مکانی اشاره دارد که سالینجر مدعی شده‌ در آن بزرگترین راز زندگی‌اش را نوشته است. در بخش‌های نمایش داده شده‌ از این مستند همچنین سالینجر به دو دست نوشته‌ی قطور اشاره می‌کند که غم‌انگیزترین آثاری هستند که وی مطالعه کرده است.

تاثیر جنگ جهانی بر وضعیت روانی نویسنده «فرانی و زویی»و اثرات معروف‌ترین کتاب وی به تعدادی از قاتلان حرفه‌ای و تلاش برای ساخت فیلمی براساس «ناتور دشت»از دیگر مباحثی هستند که در این فیلم مورد بررسی قرار گرفته‌اند. سالینجر در قاب برای اولین بار در شصت و ششمین جشنواره فیلم کن نیز به نمایش درآمد.

بلیت این نمایش فیلم که با همراهی سایت اینترنتی سرخ  و سیاه برگزار می‌شود، ۱۰ هزار تومان است و علاقه‌مندان به دیدن این فیلم می‌توانند برای رزو بلیت یا هماهنگی با شماره ۸۸۸۶۰۴۳۹ تماس بگیرند یا به آدرس خیابان کریم‌خان زند خیابان سپهبد قرنی خیابان کلانتری موسسه آپ‌آرت‌مان مراجعه کنند.

کد خبر : ۲۹۴۱۸۴