خبرگزاری کار ایران

نمایش نسخه تلویزیونی «چنارستان» از شبکه مستند

چنارستان؛ مستند برگزیده جشنواره سینما حقیقت جمعه این هفته برای اولین بار از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایلنا، هادی آفریده کارگردان مستند «چنارستان» درباره ویژگی‌های این اثر توضیح داد: این فیلم که برای ساخت آن دو سال و نیم زمان گذاشته‌ام، تاریخ بیش از ۱۰۰ سال خیابان ولیعصر را به مخاطب نشان می‌دهد و بهانهای است تا تاریخ اجتماعی و خاطرات جمعی مردم تهران را نیز در قالب آن مرور کنیم. ضمن اینکه این اثر به بازیابی مهم‌ترین وقایع فرهنگی و اجتماعی این خیابان می‌پردازد.

وی هچنین اعلام کرد: «چنارستان» آخرین فیلمی است که زندهیاد مرتضی احمدی در آن حضور دارد. چهرههای دیگری چون کامران عدل، احمد نادعلیان، علی دهباشی، حوری اعتصام، عین‌اله کیوان‌شکوه، حسن میرزاعلی، اسکندر مختاری، سعید سادات‌نیا، امیر انوش‌فر، ایرج حسابی، نوا توکلی‌مهر و... نیز در کار حاضر هستند و درباره موضوع سخن گفته‌اند.

این مستندساز  با اشاره به اینکه «چنارستان» سعی می‌کند با نگاه سوم شخص به مستندهای ژورنالیستی نزدیک شود، درباره ویژگی‌های نسخهای که قرار است از شبکه مستند سیما روی آنتن برود، تصریح کرد: ما یک نسخه ویژه تلویزیون آماده کرده‌ایم که قدری با نسخه برگزیده شده در جشنواره سینما حقیقت متفاوت است. نمایش فیلمهای مستند در تلویزیون می‌تواند به همراهی و همدلی بیشتر مخاطبان و فیلمسازان و امیدبخشی به جامعه منجر شود.

پنجشنبه ۸ مرداد روز «جنگل؛ رمز حیات» است و «چنارستان» نیز در ادامه ویژه برنامههای شبکه مستند با مضمون محیط زیست، جمعه 9 مرداد ساعت ۱۴ روانه آنتن خواهد شد .این مستند جمعه هفته آینده 16 مرداد ساعت 23 از شبکه مستند بازپخش می‌شود.

عوامل اصلی تولید این مستند عبارتند از: محقق، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: هادی آفریده، تصویربردار: محمد عاشقی،‌ تدوین: حمید نجفی‌راد، صدابردار: حسن شبانکاره، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، گوینده: آرزو روشناس، عکس: نوشین جعفری، مدیر تولید: اعظم صادقی‌منفرد.

کد خبر : ۲۹۳۷۴۳