خبرگزاری کار ایران

پوستر "مزار شریف" رونمایی شد

پوستر فیلم سینمایی مزار شریف به کارگردانی عبدالحسن برزیده رونمایی شد. این پوستر را بهزاد خورشیدی طراحی کرده است.

به گزارش ایلنا، بهزاد خورشیدی در رشته گرافیک تحصیل کرده و عضو موسس کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران است. وی پیش از این طراحی پوستر فیلم‌هایی همچون: رستاخیز، کپی برابراصل، اشکان و انگشتر متبرک، روباه، از رییسجمهور پاداش نگیرید، مردی که اسب شد، یک شب، دریا و ماهی پرنده، امروز، یه حبه قند، حوض نقاشی، سربه مهر، هیس دخترها فریاد نمی‌زنند، بوسیدن روی ماه، مستانه، کهریزک، چهارنگاه، گاو، مهمان داریم، به رنگ ارغوان، از تهران تا بهشت، دربند، کلاه قرمزی و بچه ننه را در کارنامه خود دارد.

وی بارها در جشنواره‌های مختلف سینمایی نامزد شده و تاکنون دو بارسیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و یک پروانه زرین جشنواره فیلم کودک را برای طراحی پوستر دریافت کرده است.

خورشیدی درباره روند طراحی پوستر فیلم سینمایی مزار شریف می‌گوید: پوسترها شناسنامه و هویت ماندگارسینماست. به ظاهر ساده و دردسترس می‌آیند ولی به‌طور حتم اثر خوب، تاثیر خود را در جذب مخاطب سینما خواهد داشت. گستردگی و جذابیت آنی رسانه‌های مجازی، تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری را دستخوش تحولات وسیع خود قرارداده است. درواقع تمام عرصههای زندگی بشر را متاثر از خود ساخته است. بی‌گمان پوستر هم کارکرد بصری در عرصه تبلیغات را داراست و از این سیل توفنده رسانه‌های مجازی بی‌گزند نمانده است. به این نکته اصرار دارم که بگویم یک اثر تبلیغی خوب که شامل پوستر فیلم هم می‌شود، نسبت به گذشته از اثرگذاری پویا و موثرتری هم برخوردار شده است. چراکه به واسطه حضور در فضای مجازی اینترنتی به میزان مخاطب و بیننده بیشتری دسترسی پیدا کرده است. و با اشتراک گذاردن آن به میزان اثربخشی آن نیز کمک خواهدکرد. البته در این سال‌ها من همه تلاش‌ام را بر ارائه پوسترهای متفاوت‌تری قرار دادم. قطعا آنچه ماندگار می‌شود مجموعه‌ای از آثار خوب و باکیفیت استاندارد است.در پوستر مزار شریف رابطه عاطفی زن افغان و دیپلمات ایرانی حس خوبی را برایم منتقل کرد و پوستری را طراحی کردم که در آن  یک اثر ساده همراه با موتیف و رنگ‌های بسیار و درخشان حضور داشته باشد و به نوعی هم راویتگر فضای فیلم و موقعیت جغرافیایی فیلم باشد.

پیش از این در جشنواره فیلم فجر پوستر دیگر از فیلم مزار شریف رونمایی شده بود.

فیلم سینمایی مزار شریف به کارگردانی حسن برزیده؛ اوایل شهریور 94 در سینماهای  تهران و شهرستان اکران می‌شود.

فیلم مزار شریف داستان کشتار دیپلماتهای ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت 10 نفر از کارکنان کنسولگری ایران شد.

مزار شریف با شعار هیچ جنگی  به نفع هیچ مردمی نیست؛ در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و علاوه بر استقبال منتقدان توانست سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را برای بهزاد عبدی و دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های ویژه بصری را برای امیررضا معتمدی به‌دست بیاورد.

عوامل فیلم سینمایی مزار شریف عبارتنداز: بازیگران: حسین یاری، مهتاب کرامتی و مسعود رایگان، کارگردان و نویسنده فیلمنامه: حسن برزیده، تهیه‌کننده: منوچهر شاهسواری، بازنویسی فیلمنامه: مهدی شیرزاد، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست، مدیر هنری: مشکین مهرگان، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، طراح جلوه‌های بصری: امیررضا معتمدی، صدابردار: حسن زاهدی، مدیر تولید: مسعود فیروزه، عکاس: مهدی دلخواسته، مسئول دبیرخانه ستاد کمپین اطلاع‌رسانی و بازاریابی: نازنین دهقانی،پخش‌کننده: موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، محصول: حوزه هنری. صفحه اینستاگرام  فیلم سینمایی مزار شریف به آدرسhttps://instagram.com/mazarsharifmovie/ و همچنین  سایت فیلم مزار شریف به آدرس http://www.mazarsharif.ir/ و سایت شرکت  بهمن سبز  به عنوان پخش کننده  فیلم به آدرس http://www.bahmansabz.ir/در دسترس علاقمندان است.

پوستر فیلم سینمایی مزار شریف

کد خبر : ۲۹۳۶۳۱