خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از منتخب کنسرت‌های مرداد ماه؛

تالارهای موسیقی در سبک‌های مختلف جشن تابستانه می‌گیرند

مرداد ماه امسال؛ سالن‌های موسیقی توسط هنرمندانی چون سهیل نفیسی، لیلی افشار، فیروزه نوایی، تهمورس پورناظری، ارکستر نیلپر، گروه آقای سماعی و گروه گیل آمارد رنگ آمیزی می‌شود و ایلنا 6 کنسرت موسیقی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ با پایان ماه رمضان، هنرمندان موسیقی در سبک‌های مختلف کنسرت‌هایی را برای مخاطبان خود تدارک دیده‌اند. این کنسرت‌ها در مکان‌هایی چون تالار وحدت، رودکی، نیاوران، فرهنگسرای هنر برگزار می‌شود.

کنسرت سهیل نفیسی و اجرای شانسون ایرانی

سهیل نفیسی سر انجام پس از یکسال سکوت تصمیم به اجرای کنسرتی در فرهنگستان هنر و سالن آسمان گرفته است. او قرار است در این کنسرت به اجرای منتخبی از آلبوم‌های پیشین خود بپردازد.

او در این کنسرت که 16 و 17 مرداد برگزار می‌شود؛ گزیده‌ای از آلبوم‌های «ری‌را»، «چنگ و سرود» و «ترانه‌های جنوب» را اجرا می‌کند و اشعاری از نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث، منوچهر آتشی، فریدون مشیری، سهراب سپهری، احمد شاملو، ابراهیم منصفی و بهمن فرسی می‌خواند.

سهیل نفیسی خنیاگری شیفته ادبیات فارسی است که به بازخوانی فرازهایی از گنجینه شعر معاصر ایران می‌پردازد. او خواننده و نوازنده‌ی گیتار سبک پاپ است. وی در سال ۱۳۴۶ متولد شد. او که خود به یادگیری موسیقی پرداخته‌است، بیش از ۲۰ سال در هرمزگان (بندرعباس) زندگی کرده و موسیقی‌اش تا حد زیادی تحت تاثیر این منطقه است.

در نهایت علاقه فراوان او به شعر معاصر ایران، سهیل را به سوی ترانه‌سازی براساس برخی اشعار به یاد ماندنی ایران معاصر سوق داد. سبک خوانندگی و نواختن گیتار او را می‌توان نوعی نقالی موسیقایی به‌شمار آورد.

بهای بلیت این کنسرت 85000 تومان تعیین شده و بلیت فروشی آن از طریق سایت تیوال درحال انجام است.

_MG_9869dddb710c1f2d42c63d63704ecbbf0729

از قونیه تا مراکش با آقای سماع

«آقای سماع» نیمه مرداد ماه در رودکی روی صحنه می‌رود. گروه موسیقی آقای سماع در روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 مرداد ماه طی 4 سانس ( 18:00و21:00) به دیدار مخاطبانش می‌رود. سماع به عنوان جزو جدایی‌ناپذیر این گروه موسیقی، این‌بار با سماع قونیه و مراکش، امیرحسین حسین‌نیا و گروهش را همراهی می‌کند.

در این کنسرت  قطعاتی چون؛ شب، چرخان، مراقبه، رویاها نزدیک‌اند، گوش هوش، پیاده دویدن، سماع، اعماق و برای دخترم پس از مدت‌ها اجرا می‌شود.

وحید قاسمی (درامز و پرکاشن، امیرحسین جعفری گیتار و همخوان)، راحله فیروزی (همخوان)، علیرضا مقراضی (کمانچه)، محمود خیرگو (ادوات مراقبه) و سینا مشفقی (دف، ستار و همخوان) در این اجرا امیرحسین حسنی‌نیا (سرپرست گروه، آهنگساز ، بربت و همخوان) را همراهی می‌کنند.

امیرحسین حسنی‌نیا؛ آهنگساز و سرپرست گروه «آقای سماع» دانش‌آموخته موسیقی از دانشگاه بین‌الملل ترکیه و اولین سماع‌گر ایرانی است. حسنی‌نیا فعالیت هنری خود را از سال 79 شروع کرد و تا امروز 7 اپرا روی صحنه برده است. اپرای «مسافر آب» و «از مولوی تا مولانا» ازجمله این تجربه‌ها هستند. او و گروهش در اسفند ماه سال گذشته پس از انتشار اولین آلبوم گروه آقای سماع طی 4 سانس در تالار رودکی به دیدار مخاطبانشان رفتند.

علاقه‌مندان این کنسرت می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

14-8-12-125409

باروک تا معاصر به روایت گیتار و فلوت

دوئت فلوت و گیتار فیروزه نوایی و لیلی افشار از 7 تا 9 مرداد در تهران برگزار می‌شود. این دوئت به اجرای آثاری از دوره باروک تا معاصر اختصاص دارد.

در این کنسرت که 7 و 8 مردادماه در تالار رودکی و 9 مرداد در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، فیروزه نوایی (نوازنده فلوت) به همراه لیلی افشار (نوازنده گیتار کلاسیک) روی صحنه می‌روند و قطعاتی را به‌صورت دونوازی اجرا می‌کنند.

در کنسرت پیش رو؛ "سونات می مینور" از باخ، " سونات لا مینور" از هندل، "رقص‌های رمانیایی" از بلابارتوک، "سوییت بوینوس آیرس" از پوژول، "اینتراکت" از جک ایبرت، "History de tango" از پیاسولا و Sonatina semplice" از جان تروهلار اجرا می‌شود.

کنسرت‌های این هنرمندان از ساعت 9 در تالار رودکی و فرهنگسرای نیاوران با حمایت انجمن موسیقی و آموزشگاه کوشا برگزار می‌شود.

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

r7pnoQU1P22q

«تهمورس و ما» در وحدت

کنسرت «تهمورس و ما» اجرایی است که رضا موسوی طرح‌هایی از تهمورس پورناظری را کارگردانی هنری خواهد کرد. این برنامه قرار است علاوه بر تهران در شهرهایی چون رشت، گنبد، گرگان، کرمانشاه، شیراز و تبریز روی صحنه برود.

در این کنسرت تینا جامه‌گرمی(ویولون و پیانو)، نگار نوراد(ویولونسل)، آتنا اشتیاقی‌(ویولونسل و کنترباس)، حسین رضایی‌نیا(سازهای کوبه‌ای) و آرین کشیشی(کنترباس و گیتاربیس) و تهمورس پورناظری(تار،‌ سه‌تار و تنبور، دوتار) به اجرا می‌پردازند.

بلیت‌های کنسرت«تهمورس و ما» در سایت tik8.com از 22 تیرماه برای فروش قرار داده شده‌اند.

289340_525

موسیقی گیلان در تالار وحدت

در این کنسرت طبق روال سال‌های قبل گروه “گیل و آمارد” ناصر وحدتی را همراهی می‌کنند که به اجرای قطعاتی از موسیقی فولکلور شمال ایران اختصاص دارد.
 
در این کنسرت که نهم و دهم مرداد در تالار وحدت اجرا می‌شود؛ بهای بلیت از 40000 تا 90000 تومان قرار داده شده و علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
 
url
 
اجرای کنسرت موسیقی کلاسیک و معاصر با حمایت آلمان

ارکستر نیلپر به همراه موریتس ارنست (پیانیست آلمانی) کنسرتی را مردادماه امسال در تالار وحدت برگزار می‌کند که در آن قطعات از دوره کلاسیک تا معاصر نواخته می‌شود و همچنین قطعاتی از آهنگسازان ایرانی توسط موریتس ارنست نواخته می‌شود.

در این کنسرت که 11 مرداد برگزار می‌شود؛ نوید گوهری رهبری ارکستر را برعهده دارد و موریتس ارنست سولیست پیانو است. علاوه بر آن؛ نیما زاهدی کنسرت مایستر و احسان تارخ مدیر ارکستر است.

nilper (36)ff8303bad266cf3c036e8a7c28921ec6

بخش اول این کنسرت به رسیتال پیانوی موریتس ارنست اختصاص دارد که در آن قطعاتی از آهنگسازان بین‌المللی نظیر ساندیپ باگواتی، هوشیار خیام، پیمان یزدانیان، ولفگانگ ریم و ویکتور اولمان اجرا می‌شود. بخش دوم کنسرت به اجرای مشترک موریتس ارنست و ارکستر نیلپر اختصاص دارد که در آن پیانو کنسرتوی شماره 3 بتهوون نواخته می‌شود.

این پروژه که در راستای گسترش ارتباطات بین فرهنگی ایران و آلمان با حمایت سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران و انستیتو گوته برگزار می‌شود؛ به مدت 90 دقیقه از ساعت 9:30 شب یازدهم مرداد در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند. بهای بلیت این کنسرت از 35000 تا 65000 تومان تعیین شده است.

کد خبر : ۲۹۲۶۱۳