خبرگزاری کار ایران

فروش ٥١ اثر هنرى در یک روز

فروش ٥١ نقاشى و مجسمه از ٤٣ هنرمند در مجموع به مبلغ ١٦٠ میلیون تومان در روز افتتاحیه، خبر بسیار خوشى‌ست که نشان مى‌دهد مردم حتى در مرداد داغ هم از جامعه هنرى حمایت تمام قد مى‌کنند.

به گزارش ایلنا؛ گرانترین اثر به فروش رسیده در روز اول نمایشگاه صد اثر صد هنرمند، به یک نقاشى روى مقوا از زنده‌یاد "فریده لاشایى" تعلق گرفت که به قمیت ٢٥ میلیون تومان خریدارى شد؛ از منظر تعداد آثار به فروش رسیده از یک هنرمند هم رکورددار روز افتتاحیه"آرمان یعقوب پور" است که سه تابلوى نقاشى او به فروش رسید.  

لیلى گلستان، مدیرگالرى گلستان و طراح و نمایشگاه گردان "صد اثر صد هنرمند" که روز بسیار شلوغى را پشت سر گذاشت از میزان استقبال از این رویداد بسیار راضى بود. او که پیشتر، این دوره را سخت‌گیرترین دوره این اتفاق لقب داده بود؛ توانست با ارائه ١٧٨ اثر از ١٦٠ هنرمند، هم بر کیفیت آثار عرضه شده بیفزاید هم آثارى در ابعاد بزرگتر به‌خصوص از هنرمندان صاحب‌نامتر را روى دیوار آورد که بازتابى مثبت در میان دیدارکنندگان داشت.

با فروش نزدیک به یک سوم آثار این نمایشگاه در روز افتتاحیه، بنا به رسم "صد اثر صد هنرمند" آثارى دیگر از هنرمندانى که کارهاىشان خریدارى شده روى دیوار جایگزین مى‌شود و بدین ترتیب هرچند روز یکبار مى‌توان شاهد یک نمایشگاه تازه در این رویداد بود.

تنوع دلپذیر آثار این نمایشگاه از فیگوراتیو تا انتزاعى و نیز اقبالى که به آثار طبیعت‌گرایانه نشان داده، سبب مى‌شود براى همه گونه سلیقه‌اى اثر هنرى در آن یافت شود؛ چیدمان خاص این نمایشگاه که در سه ردیف تقریبا از زمین تا سقف کارها نصب شده‌اند دیوارهایى رنگین و جذاب پدید آورده که در نوع خودش کم‌نظیر است.

از منظر قیمت هم از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢٥٠ میلیون تومان کار عرضه شده تا شعار قدیمى این گالرى" هر خانه ایرانى، یک اثر هنرى" امکان تحقق یابد؛ در همین راستا گرانترین اثرى که در این دوره عرضه شده نقاشى از "سهراب سپهرى" است که ٢٥٠ میلیون تومان لیبل خورده و در دیوار روبرویى گالرى گلستان نصب است؛ علاوه بر این اثر دیگرى از سپهرى که یک طراحى زیبا از یک گلدان است هم در این نمایشگاه پیشنهاد شده که ٢٥ میلیون تومان قیمتگذارى شده است.

مجسمه‌ها را مى‌توان دیگر وجه تمایز "صد اثر صد هنرمند" بیست و سوم یاد کرد؛ آثارى متنوع و بسیار جذاب از بزرگانى مانند ژازه تا مش اسماعیل و تا پیشکسوتانى مانند تاها بهبهانى و جوانترها شمس‌الدین غازى، امیر یاراحمدى، مریم کوهستانى، رامین سعادتى ... را با فرم‌ها و تکنیک‌هاى مختلف را دربرمى‌گیرد و انتظار مى‌رود با قیمت‌هاى بسیار مناسب‌شان با فروشى خوب مواجه شوند؛ آنها که دیروز در گالرى گلستان چشمى چرخاندند پیشنهادهایى جالب توجه براى خرید یافتند که مى‌تواند هم فضاى کار و زندگى شان را دلپذیرتر کند هم در درازمدت زمینه یک سرمایه‌گذارى در هنر را فراهم آورد: در کنار در ورودى  یک نقاشى خط زیبا از فرامرز پیلارام ٦٠ میلیون تومان، نقاشى دو شاخه زنبق از پروانه اعتمادى ٣٠ میلیون تومان، تابلوهایى کوچک اما چشم‌نواز از بهمن محصص از سرى میوه‌ها، جغد، ماهى با قیمت‌هاى متفاوت، اثر زیباى عبدى اسبقى ١١ میلیون تومان، اثرى از ابراهیم حقیقى که بى‌همگان به سر شود ... را با گرافیکى زیبا ترسیم کرده ٦ میلیون تومان، تابلوى زیبایى از گل و نیز پارچه‌اى که فیگوراتیو شده از شهره مهران هر یک پنج میلیون تومان، نقاشى انتراعى چشم‌نوازى از گلناز قدیرى پنج میلیون تومان، یک خط کلاسیک خوش از نصرالله افجه‌اى چهار میلیون تومان، آثار برادران دره باغى با قیمت‌هاى متفاوت، تابلویى بزرگ با فضایى زمستانى از فریده لاشایى ١٦٠ میلیون تومان، آثار اساتید مانند پزشک نیا، بهمن نیکو و جوانترها علیرضا سعادتمند، هومن فولاد قلم، حسین چراغچى و ... سبب مى‌شود یک علاقمند به هنر، دست خالى از گالرى گلستان خارج نشود.

صد اثر صد هنرمند تا دوم شهریور همه روزه در گالرى گلستان واقع در  در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ دایر است.

کد خبر : ۲۹۲۴۷۲