خبرگزاری کار ایران

«از غلس تا گرمگاه» منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۰۴۶

آثار جدید سیروس نیرو (شاعر و پژوهشگر) منتشر می‌شود.

سیروس نیرو (شاعر و پژوهشگر) درباره آثار خود به خبرنگار ایلنا گفت: از آنجا که سال‌ها شاگرد نیما یوشیج بودم و اشراف کاملی به اشعار او داشتم، آثار نیما را تصحیح و منتشر کردم که متأسفانه توقیف شد. کتاب «دنیای شجاع نو» را چند سال پیش انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ رساند که اشعار نیما را در 600 صفحه دربرمی‌گرفت. این کتاب مسئله‌ای نداشت و هیچ خط قرمزی را رد نکرده بود اما نمی‌دانم چرا توقیف شد. 

این شاعر درباره کتاب «آیینه و آه » بیان کرد: این کتاب ابتدا قرار بود با نام «مینیاتورهای ایرانی» منتشر شود، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اسم مجوز نداد و نام آن به «آیینه و آه» تغییر پیدا کرد. این کتاب به کوشش و مقدمه محمد مفتاحی در انتشارات افراز منتشر شده است.

 نیرو با اشاره به مجموعه شعر «پنج گنج نظامی» گفت: این کتاب حاصل 10 سال کار من است، به گونه‌ای که بیت به بیت آن را معنا کرده‌ام. همچنین مجموعه شعر «مینا» آماده چاپ است و دست کم تا 15 روز آینده منتشر می‌شود. کار دیگری هم که آماده چاپ است کتاب «از غلس تا گرمگاه» است که به زودی منتشر می‌شود.

سیروس نیرو متولد 1309 در تهران و تنها شاگرد زنده نیما یوشیج، پدر شعر نو فارسی است. از او مجموعه شعرهایی با عناوین "سحر"، "جاده"، "رود"، "بهار از پنجره" و ... منتشر شده است. او همچنین آثاری از شاعران کلاسیک فارسی ازجمله نظامی، حافظ و ... را تصحیح و ویرایش کرده است.

گفت و گو  از نوا ذاکری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز