خبرگزاری کار ایران

مسئولان به تماشای «چشم در برابر چشم» نشستند

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، معاون امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی با حضور در فرهنگسرای نیاوران به تماشای نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین‌ سهامی‌زاده نشستند.

به گزارش ایلنا، نمایش «چشم در برابر چشم» که از ۴ تیرماه در سالن گوشه این فرهنگسرا روی صحنه رفته شامگاه دوشنبه - ۲۹ تیرماه - میزبان وزیر بهداشت به همراه اسماعیل سماوی، رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر و علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت بود. همچنین علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و سید عباس سجادی رییس فرهنگسرای نیاوران در این مجموعه از وزیر بهداشت و همراهانش استقبال کردند.

وزیر بهداشت پس از تماشای این نمایش ضمن قدردانی از کلیه عوامل و دست اندرکاران این اثر نمایشی که به موضوع اسیدپاشی پرداخته، اظهار کرد: نمایش «چشم در برابر چشم» به تصویر کشیدن جنایتی بود که متاسفانه برای اولین یا آخرین بار در کشور ما رخ نداده است. متاسفانه وضعیت فرهنگی بخشی از جامعه ما به سمت خشونت کشیده شده در حالی که این رفتارها در فرهنگ ما بسیار ناپسند است و امیدوارم ایرانیان همواره به هم عشق بورزند و دوستدار هم باشند. واقعا امیدوارم دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم.

وی افزود: رفتار های زشتی همچون اسید پاشی پیرایه هایی است که به فرهنگ ما بسته و غباری است که نشسته است. امیدوارم با حمایت همه خصوصا اهالی فرهنگ و هنر خشونت از جامعه زدوده شود و آنهایی که خشونت را در جامعه ترویج می دهند در رفتار خود تجدید نظر کنند.

هاشمی در بخشی دیگری از صحبت های خود هنر و خصوصا تئاتر را از ابزار های آگاهی بخش در جامعه معرفی کرد و افزود: نمایش «چشم در برابر چشم» و کارهایی از این دست آدم ها را از خواب غفلت بیدار و وجدان انسان را به نوعی هوشیار می کند تا به همه پلیدی ها و زشتی ها پشت کند.

محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر نیز با ذکر این نکته که هنر ابزاری  است که می تواند تاثیر به سزایی در امر فرهنگ سازی داشته باشد در ارتباط با این اثر نمایشی گفت: بنده پیش از این با خانم بهرامی صحبت کرده بودم و دغدغه ها و مشکلاتی را که از زبان وی در این تئاتر گفته می شود، قبلا از زبان خودش شنیده بودم. متاسفانه همانطور که در نمایش نیز عنوان شد یکی از اشکالاتی که برای بهبود وضعیت این قربانی خشونت وجود داشت این بود که حمایت خوبی از او شکل نگرفت. یا خانواده و فردی که مرتکب این فعل زشت شده بودند باید این کار را انجام می دادند و اگر آنها هم توانایی مالی نداشتند باید دولت حمایت های لازم را به عمل می آورد اما متاسفانه این مهم انجام نشد.

وی با اشاره به اتفاقاتی که در اصفهان و شهرهای دیگر روی داده بررسی مسائل فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مسأله فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. اتفاقاتی که در اصفهان و شهرهای دیگر روی می دهد این سوال را در ذهن ایجاد می کند که اساسا چرا باید این اتفاقات بیافتد؟ این که قربانیان این اتفاقات شوم رضایت می دهند اتفاق خوبی است اما به شرطی که جامعه تمام تلاش خود به منظور رفع چنین پدیده هایی را بکار گیرد تا دیگر شاهد چنین رفتار هایی نباشیم . همچنین از کلیه عوامل این نمایش به خاطر روی صحنه بردن این اثر نمایشی کمال تشکر را دارم.

جمعی از اهالی فرهنگ و هنر همچون، علی مرادخانی، معاون امور هنری، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، بهاره رهنما، آزاده نامداری و امیر پوریا نیز در این شب به تماشای نمایش «چشم در برابر چشم» در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران نشستند.

کد خبر : ۲۹۱۸۱۳