خبرگزاری کار ایران

پناه برخدارضایی:

با هیچ ادبیاتی نمی‌توان پاسخگوی مقام مادر بود

پناه برخدا رضایی رضایی معتقد است که مقام و شأن مادر آنقدر بالاست که انسان با هیچ گونه ادبیاتی نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد.

به گزارش ایلنا، پناه برخدارضایی درباره جشنواره فیلم و عکس مادر گفت: جشنواره های موضوعی حسن و ضعف های خود را دارد اما برگزاری جشنواره با موضوع مادر را به فال نیک می‌گیرم زیرا یک موضوعی خاص و متفاوتی است ضمن اینکه رویکرد انسانی و اخلاقی در این مضمون نهفته است.

وی در ادامه افزود: در مورد برگزاری جشنواره فیلم مادر باید توجه داشت که این جشنواره تنها به شرط یک یا دو روز برگزاری نباشد و تنها خاطره ای در ذهن نگذارد و استمرار داشته باشد.

کارگردان فیلم «گهواره ای برای مادر» همچنین گفت: عیب جشنواره های موضوعی این است که با تغییر مدیریت‌ها جشنواره‌ها ثبات پیدا نمی‌کند و منحل می‌شود امیدوارم آینده جشنواره فیلم مادر چنین نشود.

رضایی ادامه داد: قطعاً اگر جشنواره فیلم مادر رونق پیدا کند و ادامه دار باشد جشنوارهای قابل احترام و قابل ستایشی خواهد بود.

 وی درباره ساخت فیلمی درباره مادر گفت: پرداختن به مقام شامخ مادر و منزلت و جایگاه زن از دغدغه های اصلی من بوده است و این مسئله در تمامی آثارم نمود عینی دارد.

رضایی ادامه داد: جایگاه مادر در زندگی شخصی من آنقدر بالا است که هرگاه نام مادرم را به میان می‌آورم اشک در چشمانم جمع می‌شود و معتقدم که آنقدر مقام و شأن مادر بالاست که انسان با هیچ گونه ادبیاتی نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد. مادر در گرانبهایی است که در زندگی انسان‌ها تنها یک بار می‌آید و آدمی باید با کمال خضوع و ادب با او برخورد کند و خواسته هایش را برآورده سازد.

وی با بیان اینکه فیلم «مادر» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی بهترین فیلمی است که تاکنون درباره مادران ساخته شده است، اظهار داشت: من بارها این فیلم را دیده ام و همیشه از مادری که در این فیلم حضور دارد تأثیرات مثبت زیادی گرفته ام. تأثیری که مادر در فیلم زنده یاد علی حاتمی دارد در سایر فیلم هایی که تاکنون در رابطه با جایگاه مادر ساخته شده‌اند کمتر دیده می‌شود.

وی درباره انتخاب فاطمه گودرزی به عنوان دبیر جشنواره نیز گفت: زمانیکه شنیدم این بانوی سینما به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شدند بسیار خوشحال شدم زیرا معتقدم او بازیگری است که در سینما و تلویزیون نقش مادر را به خوبی ایفا کرده است و به همین دلیل هم به خوبی می‌تواند از عهده این جشنواره برآید.

نخستین جشنواره فیلم و عکس مادر به دبیری فاطمه گودرزی مردادماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۹۱۷۹۲