خبرگزاری کار ایران

عاشقانه‌‌های عطار به روایت صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۷۲۵

اجرای "در شعله با تو رقصان" با آهنگسازی مهیار علیزاده و خوانش پانته‌آ پناهی‌ها و صابر ابر؛ جمعه دوم مرداد از ساعت ده شب در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهیار علیزاده (آهنگساز) در نشست اجرای "در شعله با تو رقصان" که صبح امروز - 30 تیر - در تالار وحدت برگزار شد؛ گفت: این اجرای برای اولین بار است که در ایران تجربه می‌شود که البته این به معنی حسن‌ کار نیست بلکه برای ما سختی‌هایی ناشی از ناشناخته بودن فضا به همراه دارد. من در ابتدا قصد داشتم این کار را که برداشتی آزاد و مینیمال شده از داستان عطار است تبدیل به اپرا کنم اما به دلیل کمبود امکانات از نظر موزیسین‌ها و بازیگران این کار اتفاق نیفتاد. سپس تصمیم گرفتیم کار تبدیل به پرفورمنسی شود که جنبه‌های نمایشی بیشتری دارد اما متاسفانه با طولانی شدن پروسه مجوز مجبور شدیم از قسمت‌های نمایشی کم کنیم و دو بازیگر کار را حذف کنیم تا بخش موسیقی پررنگ‌تر شود.

او با بیان اینکه "در شعله باد رقصان" در حال حاضر فرم مشخصی ندارد؛ اظهار داشت: به واقع الان خودم هم نمی‌دانم که این اجرا دقیقاً پرفورمنس یا کنسرت است زیرا اگر نام کنسرت را روی آن بگذاریم آن وقت ذهنیتی شکل می‌گیرد که درست نیست و از سویی دیگر نام آن را پرفورمنس هم نمی‌توان گذاشت چراکه بخش‌های نمایشی آن بسیار کم شده است.

علیزاده از انتشار آلبوم صوتی این اجرا نیز خبر داد و گفت: تاکنون تمام مراحل دریافت مجوز آلبوم صوتی طی شده و الان در بخش حراست است. امیدوار بودیم بتوانیم آلبوم را در روز کنسرت رونمایی کنیم اما همانطور که گفتم طولانی شدن پروسه مجوز ما را از کارها عقب انداخت.

این آهنگساز درباره سازبندی و نوازدگان اجرا توضیح داد: در این اجرا از سازهای درامز، گیتار بیس، رباب، پیانو و کیبورد استفاده شده و علاوه بر آن یک سینتی سایزر برای سکوئنس‌ها و فضاسازی‌ها قرار گرفته و یک تریوی زهی نیز در اجرا درنظر گرفته شده است. در این اجرا نوازندگانی چون، آتنا اشتیاقی، نیلوفر محبی، پیمان خاتمی، آرین کشیشی، باربد بیات، ترگل خلیلی، شایان ریاحی و بهتاش کاشف حضور دارند و میثم مروستی ارکستر مایستر است.

علیزاده درباره فضای اجرا پیش رو اظهار داشت: در اجرای "در شعله باد رقصان" اشعاری از اخوان ثالث، ابتهاج، علیرضا کلیایی و نوشته‌هایی از من خوانده می‌شود. وجود دکور در اجرا و حضور و خوانش بازیگران از بخش‌های نمایشی کار هستند.

صابر ابر نیز ضمن ابراز خوشحالی از همکاری با مهیار علیزاده عنوان کرد: همکاری با مهیار علیزاده تجربه دلچسبی است زیرا او به همه چیز حساس است و در کنار او کسانی کار می‌کنند که با امکانات کم سعی می‌کنند بهترین کیفیت را ارائه دهند.

او درباره بخش‌های نمایشی این اجرا توضیح داد: اجرای ما روایت عاشقانه داستان عطار است که از آن برداشتی آزاد شده و به شکل مینیمال درآمده است. ما در این کار اکت خاصی نداریم و صرفاً داستان‌ها را روایت می‌کنیم.

او در پاسخ به شایعه‌هایی مبنی بر همکاری‌اش با گروه‌های موسیقی گفت: در طول این سال‌ها صحبت‌های متعددی مبنی بر اینکه من با گروه‌های موسیقی فعالیت می‌کنم و قرار است تک ترک‌هایی به صورت دکلمه از من بیرون بیاید شنیده می‌شود اما واقعیت این است که من خواننده‌ی خوبی نیستم و هیچ وقت این کار را نمی‌کنم. همواره تلاش کردم اگر کاری را انجام می‌دهم به بهترین شکل باشد. من باید در جایی بایستم که بدانم پایم در‌آنجا محکم است و با اجرای مهیار علیزاده می‌توانم مطمئن باشم که کارها به بهترین شکل صورت خواهد گرفت و تماما از اجرا دفاع می‌کنم.

محمدحسین توتونچیان (سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده اجرای در شعله باد رقصان) نیز در پایان ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت با علیزاده و تیمش عنوان کرد: خوشحالیم که برای اولین بار در ایران یک کنسرت پرفورمنس را شروع کردیم و امیدوارم که با پایان این اجرا و بازخوردی که از مخاطبان می‌گیریم بتوانیم اجراهایی دیگری نیز در آینده روی صحنه ببریم که البته در آن اجراها فضای کار کمی متفاوت خواهد بود و بخش‌های نمایشی کار بیشتر خواهد شد. متاسفانه به دلیل بروکراسی اداری که موسیقی ما با آن روبرو است؛ روند صدور مجوز بسیار طولانی شده و این مسئله باعث به وجودآمدن برخی مشکلات در اجرا شد. البته با وجود اینکه فروش بلیت کمی دیر آغاز شد؛ فروش خوبی را در همین چند روزه شاهد بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز