خبرگزاری کار ایران

رسانه‌ها برای دریافت یارانه بیمه بهار 94 اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۹۱۰

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، از رسانه‌ها خواست برای دریافت یارانه بیمه 3 ماهه نخست سال 94 اقدام کنند.

  به گزارش ایلنا، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی طی اطلاعیه‌ای از صاحبان امتیاز و مدیران مسئول رسانه‌های مکتوب و الکترونیک خواست برای دریافت یارانه بیمه فصل بهار 94، فیش پرداختی فروردین ماه 94 رسانه خود به حساب تأمین اجتماعی را تا پایان تیرماه به این اداره کل تحویل دهند.

همچنین طبق سیاست‌های تشویقی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، یارانه بیمه آن دسته از رسانه‌هایی که تاکنون به هر دلیلی برای دریافت یارانه بیمه اقدام نکرده‌اند، محفوظ است و رسانه‌ها می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

بنابراین گزارش و براساس بسته حمایتی سال 94 معاونت مطبوعاتی یارانه بیمه رسانه‌ها و حداقل نفرات بیمه شده به این شرح محاسبه و پرداخت می‌شود:

دوره انتشار

سراسری

منطقه ای، استانی، محلّی

روزنامه یا خبرگزاری

20

12

هفته نامه یا پایگاه خبری

8

6

دوهفته نامه به بالا

6

5

الف- برای رسانه‌های خصوصی،‌ تمام مبلغ پرداختی آنان به سازمان تأمین اجتماعی و برای رسانه‌های غیرخصوصی 30 درصد از مبلغ پرداختی آنان عودت می‌شود، ضمناً فهرست بیمه باید به نام رسانه یا صاحب امتیاز باشد.

ب- سقف حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، برای 3 دسته فوق به ترتیب 600، 300 و 200 میلیون ریال برای هر فصل خواهد بود. این سقف برای مؤسسات مطبوعاتی تا 50 درصد قابل افزایش است، مشروط بر آن که برای سایر نشریات خود کد کارگاهی مستقل نداشته باشند.

ج- به منظور تشویق روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به بیمه همکاران دفاتر استانی خود، برای پنج روزنامه و خبرگزاری اول کشور (مطابق طرح‌های رتبه‌بندی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها) جمعاً تا سقف 80 نفر و برای سایر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تا 40 نفر، یارانه برای بیمه همکاران دفاتر استانی علاوه بر سقف حمایتی مندرج در جدول و به صورت جداگانه تعلق می‌گیرد.

د- با هدف شفافیت، فهرست ارسالی هر رسانه در سایت معاونت مطبوعاتی منتشر می‌شود. در صورت اعتراض هر یک از خبرنگاران تمام وقت هر رسانه که با وجود گذشت 6 ماه از همکاری خود هنوز بیمه نشده‌اند، آن رسانه از فهرست یارانه بیمه حذف می‌شود.

شایان ذکر است؛ یارانه بیمه فصل زمستان 93 روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری برای بیش از 5 هزار روزنامه‌نگار و فعال مطبوعاتی با رقمی بالغ بر 3 میلیارد تومان واریز و جزئیات آن بر روی سایت معاونت مطبوعاتی منتشر شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم جهت با سیاست‌های دولت یازدهم در حمایت ویژه از خبرنگاران و پوشش بیمه‌ای آنها، برای نخستین بار، یارانه بیمه برای رسانه‌هایی که همکاران خود را بیمه می‌کنند در نظر گرفته که از نیمه دوم سال 92 در چهار نوبت 6 ماه دوم سال 92، شش ماهه اول سال 93، فصل پاییز 93 و فصل زمستان 93 پرداخت و فهرست آن نیز در جهت شفاف سازی، منتشر شده است.

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی چندی پیش در خصوص بیمه روزنامه نگاران اعلام کرده بود:

«متقاضیان بیمه علاوه بر استفاده از تسهیلات سایت بیمه سلامت، به سه شیوه می‌توانند بیمه شوند. گروه اول روزنامه‌نگارانی هستند که توسط  نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری بیمه شده‌اند که وزارت ارشاد یارانه بیمه آنها را مستقیم به رسانه پرداخت می‌کند. گروه دوم خبرنگارانی که از کمیسیون «صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری» موفق به دریافت کارت می‌شوند. این گروه چنانچه به صورت آزاد، مشغول به فعالیت باشند و بیمه آنان از طریق رسانه‌ای پرداخت نشود در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلات بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر استفاده کنند (دستورالعمل، شاخص‌ها، امتیازات، نوع ارزیابی، ترکیب کمیسیون تخصصی و فهرست دارندگان این کارت در اینجا قابل مشاهده است).

گروه سوم خبرنگارانی هستند که به صورت غیرحرفه‌ای (آماتور) یا پاره وقت با رسانه‌های مختلف همکاری می‌کنند. این افراد نیز می‌توانند با  نام‌نویسی در صندوق اعتباری هنر، درخواست بیمه کنند که بعد از بررسی و کارشناسی درخواست‌ها توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و احراز صلاحیت، برایشان «بیمه روزنامه‌نگاران غیرحرفه‌ای» از طریق صندوق اعتباری هنر برقرار خواهد شد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز