خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

قطب‌الدین صادقی: مذاکرات به سود تاریخ است

قطب‌الدین صادقی گفتگوهای ایران و قدرت‌های جهانی را به سود تاریخ دانست و تاکید کرد: باید از جریان یافتن گفتگو در داخل کشور نیز حمایت کنیم.

انجام گفتگوهای ایران با کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل و حرکت در مسیر عادی‌سازی پرونده هسته‌ای کشور این روزها توجه تمام اقشار را به خود جلب کرده است. هنرمندان نیز از این قافله جدا نیستند و نتیجه این گفتگوها قطعا بر حیات اجتماعی آنها نیز اثرگذار خواهد بود.

قطب‌الدین صادقی از جمله هنرمندان این عرصه است که همواره به بازنمایی وقایع سیاسی – اجتماعی محیط پیرامون در نمایش‌های خود توجه دارد. عاملی که موجب شد این مدرس دانشگاه در روزهای پایانی سال گذشته نمایش عزیز شنگال را (با موضوع حمله داعش به ایزدی‌های عراق) در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه ببرد.

این نمایش‌نامه نویس، مدرس و کارگردان تئاتر از تصمیم خود برای اجرای نمایشی با موضوع بمباران شیمیایی سردشت خبر داد تا نشان دهد به مسائل اجتماعی پیرامونی توجه دارد. او در ارتباط با تاثیر اجتماعی نتیجه گفتگوهای ایران و 5+1 هم اظهار کرد: هر نوع تفاهم با جهان مثبت، سازنده و به سود مردم است و معتقدم این صحبت‌ها درنهایت به سود تاریخ محسوب می‌شود. هر توافقی که رفاه، آسایش، امنیت، احترام و عزت مردم ایران را به همراه داشته باشد از نظر من قابل ستایش و پذیرفتنی است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: ما از سوءتفاهم جنگ به جایی نمی‌رسیم و شعارهای توخالی به درد هیچ‌یک از مردم دو طرف نمی‌خورد. به همین دلیل باید بر ضرورت گفتگو تاکید کنیم و از ادامه این روند در داخل نیز حمایت کنیم.

کد خبر : ۲۸۹۶۹۲