خبرگزاری کار ایران

یادبودی برای حمید سمندریان

به یاد سال‌ها فعالیت هنری چهره‌ی برجسته‌ی سینما، نمایش، کارگردانی، ترجمه و استاد شاخص هنر، آیین یادبود زنده‌یاد حمید سمندریان با حضور چهره‌های هنری و تئاتر کشور، دوشنبه 22 تیر ساعت 18 در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ حمید سمندریان متولد 9 اردیبهشت ماه 1310 در تهران، فعالیت نمایش خود را از زمان تحصیل شروع کرد و تحصیلات خود را در آلمان ادامه داد و پس از اتمام تحصیلات و گذراندن دوره‌های تئاتر به‌صورت جدی و حرفه‌ای مشغول به‌کار می‌شود.

پس از اتمام دوره‌های نمایش به دعوت اداره هنرهای نمایش دراماتیک به ایران بازمی‌گردد و همزمان در تلویزیون نیز شروع به ساخت چند تله‌تئاتر می‌کند. در نیمه نخست دهه 70 نیز به پیشنهاد و دعوت دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران گروه نمایش این دانشکده را راه‌اندازی می‌کند و بعد از آن نیز با تاسیس کلاس‌های آزاد بازیگری و کارگردانی، دانش‌آموختگان زیادی را وارد عرصه حرفه‌ای هنر کرد.

حمید سمندریان 22 تیرماه 1391 در سن 81 سالگی در منزل خود درگذشت.

اجرای این مراسم را سعید اسدی (دبیر جشنواره تئاتر فجر امسال) برعهده خواهد داشت و قرار است از چند نفر از شاگردان حمید سمندریان از جمله جمال اجلالی، پرویز پورحسینی، میکائیل شهرستانی و محمودرضا رحیمی در این آیین، تقدیر شود.

همچنین قرار است نمایشنامه استریندبرگ نوشته فردریش دورنمات که از آثار ترجمه سمندریان است، در این مراسم اجرا شود. این نمایشنامه را کوروش ساسانیان کارگردانی کرده و ایمان صفا، النا آهی و کوروش ساسانیان این نمایش را بازخوانی می‌کنند.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به نشانی فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه یا با شماره 88799154 تماس گرفته یا به درگاه اینترنتیsarv.farhangsara.ir  و instagram.com/farhangsara_sarv مراجعه کنند.

کد خبر : ۲۸۹۵۵۷