خبرگزاری کار ایران

«گینس» یک میلیارد و «نهنگ عنبر» 5 میلیارد فروخت

«گینس» تا امروز پس از دو هفته اکران میزان فروش خود را به بیش از یک میلیارد تومان رساند همچنین «نهنگ عنبر» پس از شش هفته بیش از 5 میلیارد تومان فروخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این روزها از شیب رقابت چهار فیلم «نهنگ عنبر»، «گینس»، «عصریخبندان» و «از رییس‌جمهور پاداش نگرید» به دلیل تعطیلی سینماها در شب‌های قدر کمی کاسته شده‌ اما هم‌چنان گینس اولین ساخته تنابنده با تفاوتی چشمگیر رتبه نخست گیشه را حفظ کرده و فروش خود را پس از دو هفته به بیش از یک میلیارد تومان رسانده است.

فیلم‌ پرهنرپیشه «عصر یخبندان» که بازیگرانی هم‌‌چون بهرام رادان، مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی و سحر  دولتشاهی در آن ایفای نقش کرده‌اند و سیمرغ نقش مکمل زن را هم دولتشاهی برای این فیلم از سی وسومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد؛ همچنین یکی از دو فیلم انتخاب مردمی جشنواره بود تاکنون نتوانسته فروش خود را از 500 میلیون تومان بگذراند.

این درحالی‌ست که بسیاری از تماشاگران از تماشای «گینس» رضایت چندانی نداشته‌اند اما این عدم رضایت تا به امروز تاثیر چندانی روی فروش این فیلم نداشته است. 

«نهنگ عنبر» نیز که پیش از این دو فیلم به اکران درآمده با حضور دو چهره ـرضا عطاران و مهناز افشار-  فروش خود را از 5 میلیارد تومان گذرانده و از آن به نهنگ خوش‌قدم هم یاد می‌شود.

فیلمِ کمال تبریزی نیز که پس از هفت سال و با سانسور موفق به اکران شد تا امروز کم‌ترین سهم فروش را میان دیگر رقبای خود داشته است.

 نام فیلم  کارگردان تهیه‌کننده روزهای نمایش تعداد سالن فروش تهران فروش شهرستان فروش کل
 نهنگ عنبر سامان مقدم سامان مقدم  48 روز    3 میلیارد و 430 میلیون تومان  یک میلیاردو 700میلیون تومان  5 میلیارد و 130 میلیون تومان
 گینس  محسن تنابنده   محسن تنابنده  13 روز    950 میلیون تومان  250 میلیون تومان  یک میلیارد و 200 میلیون تومان
عصریخبندان  مصطفی کیایی منصور لشکری قوچانی  13 روز  55 سالن  370 میلیون تومان  190 میلیون تومان  560 میلیون تومان
از رییس‌جمهور پاداش نگیرید  کمال تبریز مهدی کریمی  13 روز  24 سالن  140 میلیون تومان  60 میلیون تومان  200 میلیون تومان
یاسین  حامد امرایی محسن علی‌اکبری  13 روز  16 سالن  20 میلیون تومان            -  20 میلیون تومان
دردنیای تو ساعت چند است؟ صفی یزدانیان  علی مصفا  55 روز  10 سالن  715 میلیون تومان  155 میلیون تومان  870 میلیون تومان

 

کد خبر : ۲۸۸۹۶۵