خبرگزاری کار ایران

سرنوشت نامعلوم فیلم دیده‌نشده فرخ‌نژاد بعداز 14 سال

حمید فرخ‌نژاد "سفر سرخ" را 14 سال پیش شاخت که هنوز به اکران عمومی درنیامده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید فرخ‌نژاد همچنان تلاش دارد فیلم سینمایی سفر سرخ را اکران کند. این فیلم تا امروز موفق به پیدا کردن پخش‌کننده‌ در سینماهای کشور نشده است.

این بازیگر که تاکنون همکاری با کار گردان‌هایی همچون خسرو سینایی، اصغر فرهادی، محسن امیریوسفی، ابراهیم حاتمی‌کیا و روح الله حجازی را در کار نامه خود دارد و جوایز بسیاری نیز کسب کرده است، سال 79 فیلم سینمایی سفر سرخ را کارگردانی کرد.

سفر سرخ در گونه سینمای دفاع مقدس و براساس فیلمنامه‌ای نوشته علیرضا طالب زاده ساخته شده است. فیلم سفر سرخ ازجمله فیلم‌های خوشساخت و پرزحمت سینمای ایران در حوزه دفاع مقدس است اما تاکنون به نمایش عمومی درنیامده است البته در سال‌ 90 و 91 تلاش‌هایی برای اکران فیلم شد اما به سرانجامی نرسید.

 فرخ‌نژاد با اشاره به اینکه اکران این فیلم مشکل خاصی ندارد؛ گفت: همچنان تلاش دارم این فیلم اکران  شود و نمایش آن مشکل خاصی ندارد.

وی ادامه داد: باتوجه به تشکیل گروه سینمایی هنر و تجربه، رایزنی‌ها و گفتگوی‌های لازم را انجام دادیم تا در صورت امکان فیلم سفر سرخ در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شود.

فیلم سینمایی سفر سرخ به کارگردانی  حمید فرخ نژاد و با بازی حبیب دهقان نسب، غزل صارمی، صادق صفایی، برزو ارجمند و احمد کاوری ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در روز سقوط خرمشهر تعدادی نیروهای مردمی به همراه دو مجروح و دو پرستار و گروهی از مردم به قصد خروج از شهر به پلی می‌رسند که به دست نیروهای ارتش عراق افتاده است. گروه تصمیم می‌گیرد برای نجات غیرنظامیان، جدا از آنها طی مسیر کند و در گذر از مسیرهای مختلف با ماجراهایی از جنگ درگیر می‌شوند.  

کد خبر : ۲۸۷۶۲۲