خبرگزاری کار ایران

بی‌پولی کار دست صداوسیما داد؛ ماهواره آفریقا قطع شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۵۱۶

درپی انتشار خبر قطع پخش شبکه‌های صداوسیما در آفریقا، روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد پخش این سیگنال‌ها به دلیل مشکلات مالی است. .

به گزارش ایلنا؛ روابط عمومی رسانه ملی در نامه‌ای اعلام کرد: تعدادی از دیپلمات‌های کشورمان در کشورهای آفریقایی در ارتباط تلفنی با رسانه ملی اعلام کرده‌اند که شبکه‌های مختلف صدا و سیما که از طریق ماهواره عرب ست در کشورهای آفریقایی دریافت می‌شد، از روز پنجشنبه گذشته قطع شده است و هیچ‌گونه سیگنالی دریافت نمی‎شود که این موضوع نگرانی برخی از مردم و بسیاری از مسلمانان این کشورها (آفریقای جنوبی ـ تانزانیا ـ اتیوپی ـ کنگوـ زیمبابوه و کنیا) را به همراه داشته است و آنها در ارتباط تلفنی با سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی دراین کشورها، خواستار سیگنال‌رسانی شبکه‌های رسانه ملی از طریق ماهواره شدند.

باید اشاره کرد که سیگنال‎رسانی شبکه‎های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مناطق مختلف از طریق ماهواره، مستلزم پرداخت اجاره ماهواره است که متاسفانه به دلیل پرداخت نکردن کمک‎های ارزی که دولت باید به رسانه پرداخت کند، این مشکل پدید آمده است و درصورت نبود مساعدت دولت در پرداخت کمک‌های ارزی به رسانه ملی، در آینده شاهد قطع سیگنال‌رسانی از طریق ماهواره به دیگر مردم جهان نیز خواهیم بود. این موضوع طی مکاتباتی به دولت اعلام شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز