خبرگزاری کار ایران

صرفه‌جویی مالی در دستور کار نمایشگاه قرآن

مدیر مالی و پشتیبانی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: صرفه‌جویی مالی، مهمترین چیزی که امسال مسئولان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نظر دارند.

به گزارش ایلنا؛ علی خیلدر افزود: برای اینکه بتوانیم صرفه‌جویی لازم را داشته باشیم قواعدی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که از جمله آن‌ها استفاده از منابع دیگر سازمان‌ها و نهادها و واگذاری کارهای خدماتی به بخش‌های دیگر بوده است.

او با بیان اینکه امسال در حوزه مالی و اعتباری نمایشگاه قرآن کریم سه کار مهم در دستور کار خود قرار داده‌ایم؛ اظهار کرد: اولین موضوعی که مورد نظر ما و تمام مسئولان نمایشگاه، صرفه‌جویی است. فعالیت بعدی ما استفاده از دیگر منابع و سازمان‌های غیردولتی و یا عمومی بوده است. فعالیت بعدی واگذاری کارهای خدماتی به بخش‌های دیگر بوده است . امسال روی این سه محور بسیار کار کرده‌ایم.

او ادامه داد: درمورد صرفه‌جویی نمایشگاه باید بگویم که در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته به نسبت بیش از 50 درصد در تامین اعتبار منابع دولتی به سمت صرفه‌جویی رفته‌ایم و از منابع کمتر دولتی استفاده کرده‌ایم. در بخش‌هایی که هزینه‌بر بوده است مثل بخش تشریفات که تحت عنوان مسائل رفاهی و مانند آن عنوان می‌شود سعی کرده‌ایم که ساماندهی انجام دهیم تا از اسراف بیش از حد پیشگیری کنیم.

مدیر مالی و پشتیبانی نمایشگاه قرآن  با تاکید بر اینکه در کنار صرفه‌جویی مسائل تشریفاتی تلاش شده که تعداد نیروهای انسانی کمتر شود؛ گفت: سال گذشته نیروی انسانی گسترده‌ای که وابسته به بخش دولتی بودند درگیر نمایشگاه قرآن شدند. امسال اما توان بیشتری گذاشته‌ایم تا تعداد نیروهای درگیر در نمایشگاه قرآن را به حداقل برسانیم.

خیلدار  تا اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن کریم از آن مدل نمایشگاه‌هایی است به خاطر اهداف و وظائف و همچنین ارزش و اعتباری که درطول سالها برگزاری پیداکرده است شکل حاکمیتی به خود گرفته، بنابراین می‌توانیم از منابع سایر سازمان‌ها نیز در برگزاری آن استفاده کنیم. ما در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های مختلفی چون حوزوی، دانشگاهی،  آموزش و پرورش، مرکز پژوهشی کودکان و نیز سایر ارگان‌های که حضور دارند از منابع آن‌ها در نمایشگاه قرآن استفاده کرده‌ایم. از این منظر تمام ارگان‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر مکملی باشند تا بتوانیم از منابع قرآنی برای ترویج فرهنگ قرانی بهره ببریم و از هزینه‌هایی که موازی‌کاری می‌شود جلوگیری کنیم.

او ادامه داد:  بخشی از کارهای خدماتی که نقش عمده‌ای در نمایشگاه قرآن دارند را با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که شورای سیاستگذاری توسعه نمایشگاه انجام داده است؛ جلوبرداه‌ایم. درعین حال با هماهنگی‌هایی که با شهرداری تهران، سازمان‌های وابسته به شهرداری و نهادهای غیردولتی صورت داده‌ایم تلاش شده که از منابع، امکانات و خدمات عمومی این بخش‌ها نیز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بهره ببریم. به عنوان نمونه در بخش خدمات‌رسانی عمومی مثل حمل و نقل، برق و مانند آن از منابع شهرداری تهران و سایر سازمانها استفاده شده است. مجموعه این عوامل باعث شده که امسال از نظر مالی بار زیادی از روی دوش نمایشگاه قرآن برداشته شود.

مدیر مالی و پشتیبانی نمایشگاه قرآن کریم گفت: یکی دیگر از کارهایی که در دستور کار ما قرار دارد این است که می‌خواهیم در سیاستگذاری کلان نمایشگاه به گونه‌ای کارها پیش برود که نمایشگاه به سمت بخش‌های خصوصی حرکت کند. این‌گونه شاهد حضور نهادها، سازمان‌ها و موسسات قرآنی هستیم که به‌صورت غیردولتی درسطح کشور فعالیت می‌کند.

خیلدار ادامه داد: اگر ما به این سمت برویم این نهادها و سازمان‌هایی که فعال هستند به سمت نمایشگاه می‌آیند و در کنار خدماتی که وزارت فرهنگ و ارشاد ارائه می‌دهد آن‌ها نیز می‌توانند فعالیت‌هایی داشته باشند و حضور این موسسات می‌تواند نقش مهمی را در پیشگیری از اسراف هزینه‌ها ایفا کند و سبب شود به منابع دولتی کمک کند.

کد خبر : ۲۸۵۶۵۶